customers

onsdag 12 mars 2008

STJÄRNOR och FILM

Oj vilken utställningshelg det blev för småttingarna, har jag missat någon?
I ett alldeles för kallt ridhus i Älvängen debuterade en alldeles "hur duktig som helst Limited Edition valp".
Apple kallas Aroma och är ingen liten plutta längre direkt, dessutom kan ju matte det här med utställning och den lilla var kanon!

Mkt härlig tikvalp med vackra proportioner, vackert huvud, fem uttryck, mkt bra hals, överlinje och förbröst, bra kors, kraftig benstomme, fina tassar, bra bröstdjup, rör sig som en dröm!
Mkt bra temprament, bra pälskvalitet.
Med dessa rader blev hon BIR och BIG tvåa och det var inte illa. GRATTIS Malin!
Hon passade på att hälsa fint på domaren också precis som en riktig Zhulu bebbe skall göra!


Pheadro och Ia har också varit på utställning och blev BIR o BIM i den ordningen, GRATTIS Nettan & Therese! Det var lite för långt för mig att åka..



Ja sedan var det Unico Branco också förståss som egentligen inte är en Magnuslundare men jag kan inte låta bli, dessutom L8 är sjuk så hon kan inte uppdatera och ni måste ju bara få se på den här godingen Åtto/Miss Aschley sonen som också blev BIR ! GRATTIS Sofie & Daniel och där var jag inte heller men Sofie ta på honom grejerna till Älvsjö så skall vi nog köra lite.

Jaha jag är såld på Alvin, Theodor och Simon dessa små jordekorrar förgyller även de regnigaste skitdagarna och tack vare världens bästa Daniel så försvinner bikiniformen allt längre o längre bort. Tack Daniel!
Se den filmen (Alvin & the Chipmunks) gott folk den är ljuvligt söt och underbar!
Den här veckan har gått riktigt fort hittills och hoppas att det fortsätter så. Jag håller på fullt med mina valpplaner, nu börjar det bli motiverat med en kull snart.
Jag ser fram emot rasklubbens årsmöte så jag kan få ett avslut på arbetet där för det tar alldeles för mycket tid och energi. ställde upp som supp men efter ledamots avhopp har jag fått gått in som ersättare vilket egentligen inte fanns med i min agenda för 2007.
Jag är med i en samarbetsgrupp för uppfödare, vilket skall bli intressant jag återkommer mer om det. Men om fler slår sina kloka huvuden ihop så blir det bättre eller hur?
Ja så har jag ju sett på film också, kört hundarna lite också Mr Dawson är så bra på att käka och då är det mycket roligare att köra riktigt hårt med dem. Han kan lätt dra i sig två kg kött, det säger bar glurp glurp..ja typ som mitt godis till en bra film!
Skillnaden är att det inte är så roligt att köra med mig.