customers

måndag 17 mars 2008

GÅRDAGENS TEXT VAR EN DRÖM

För så här ser det ut idag, i grästorp och runt vänern. Fast jag tycker nog att det är ett grymt bra läge för mycket snö, inbiten tävlingsmänniska som jag är stoppar inte detta mig alls. Utan tvärtom ahaa perfetto, rent o snyggt en dag eller två dessutom.

kennelpojken och jag åkte iväg idag och med tanke på att han kör i norska bergen på vardagarna var detta ingenting men det låg bilar i diket precis överallt. Folk har bytt till sommardäck för tidigt, not clever. Jag har gnällt som sjutton på snöpinnarna som hundarna trasslar in sig i och de har stått där hela vintern till ingen nytta, idag hade vi inte hittat hem utan!


Från norra grästorp till södra, där vi bor brukar det under normala väderförhållanden ta fem minuter, (när jag kör och en kvart för Jean) idag stod vi nästan still 1 ½ timme, inte något irriterande alls jag tror nog att ni fattar tempramentet i bilen.
Att höra hur det kan vara på de smala bergsvägarna i Norge kan inte bli mer ointressant faktiskt.


Tur att jag hade min mobil med mig så jag kunde fota lite iallafall. Nu hör det till saken att vi åkte inte ut i onödan, utan det var viktiga saker på gång som jag skall dra en annan dag då jag fått lite foton. Hur som helst så känns det väldigt bra och det var värt en liten drömtur.

det hade börjat mörkna när vi kom hem och det hade yrt upp meterhöga vallar av all snö som låg som vågor på diagonalen i hela hägnet. Snacka om hundar och rövsläpp pippilotta Efraimsdotter susade runt som vanligt likt en fågelunge som inte ville nudda marken, hon är sanslös. Alena är inte riktigt lika sanslös men lite lagom crazyPyt ville gärna visa dem vad riktigt med snö var men han hann aldrig, dessutom tycker han inte gruppmulning är så där fantastiskt som italienskorna verkar tro.




I morgon är en dag att se fram emot alltså, bara skotta snö och busa med hundarna, rena, vilda och som vanligt vackra med en doft av snö istället för lera, kameran kommer klicka tusen gånger. Jag skall faktiskt åka till en kompis i morgon som jag längtat efter att se, hon skall ha tränat och grejat så jag kanske inte känner igen henne, vet att hon har Beckhamjeans att matcha innan utgången av mars.
Nu skall jag sätta på en bra film igen Mr J. Rambo är riktigt bra i den senaste men nu får det bli en annan.
"Whats hard to win is even harder to hold on to" Godnatt