customers

måndag 13 augusti 2007

VALPARNA var är VALPARNA?

Hallo allihopa här är det livat! De knubbisarna har hunnit bli fem veckor och det är så roliga så det är inte klokt. Deras aktivitetsnivå är på topp!
De rymmer minst en gång om dagen och de är snabba och modiga så det gäller att inte ligga på latsidan.
Mamma Melon passar dem naturligtvis men hon håller ju också på att göra ett nytt bo till fostervalparna så Lotta inte skall hitta dem. De stora valparna vill gärna hjälpa till men det är alldeles för farligt att vara i skogen och arbeta ännu.
Så de får hålla sig hemma. Den provisoriska babyhundgården av kompostgaller är bara till för töntiga valpar, så den var bara användbar en vecka...hm De är i singelgården från och med nu.







Leksaker är ju så fantastiskt roligt till Pythons stora förskräckelse. Han och Amy har en hel kasse med sina grejer och dem biter man inte sönder. Så när Pyt ser de små springa runt med hans grejer är det full fart ut och knycker tillbaka. Han glor på mig precis som om jag är dum i huvet som ens kan komma på tanken att låna ut deras grejer. Sist jag gjorde det var väl kanske inte alla hela direkt så jag kan förstå honom.


Du och jag Mamma

Den är inte alls för STOR



Det har varit utställning i helgen och ROCKO blev BIR båda dagarna men det får vi blogga om under veckan. Susanne har dragit iväg en utmaning och den måste jag nog fota lite om för att ni skall förstå.
Clara färdiga gå har blivit godkänd eftersökshund. Shit vad fränt.
Fosterbarnen växer så det knakar så allt är så himla bra, om man fick önska något mer fast man är så lyckligt lottad med fina valpar, Bir hundar mm så kanske det vore fem timmar längre dygn med solen tänd lite senare på kvällen..nu måste jag cykla i mörker och hundarna ser rådjur och katter snabbare än mig...Kenestra jagar även skuggor LIVSFARLIGT!