customers

fredag 3 augusti 2007

ALICE SPRALLIS





Sprallan är en hårdpannad krutburk som ALDRIG bangar för något

hon är ganska speedad så fort man vill. Hon har alltid kunnat slappna av i de flesta lägen också.


Hon är en stark ledartyp och är ganska bussig om hon får bestämma. Hon är boss över alla fyrbenta varelser. Hon är omgiven av stora quarterhästar (hästarnas belgian blue) och till min oro ränner hon runt ibland dem och tjafsar. Matte Mel är cool, ähh säger hon hästarna flyttar på sig. Ughhh vi har varit där idag och då har Alice visat oss runt ibland hästar och tunga staket med svansen på topp...och ryat runt bland giganterna som tydligen accepterar den blå chefen.

Jag är oerhört tacksam att Mel inte jobbar på någon djurpark som elefantskötare!




Hon bor hos Mel och Dofflan bara någon mil härifrån, idylliskt ute på landet där hon kan utöva sina drifter i skog och mark. Mel är en aktiv utemänniska. På vardagarna är hon med matte på polishögskolan och sköter detta med glans, nu har de sommarlov.





Alice har dejtat en snygg Italiensk HD o AD fri mentalbeskriven kille så vi hoppas på smått i Augusti. Det skall bli riktigt intressant att se. Alice är mamma till allroundmeriterade Denya och Deva i Danmark, till Daffie och till Demi som var den första svenska Cane Corson att erövra CACIB.




När Alice första lillmatte Wilma var här och hälsade på sommaren då D-kullen var små, ropade denna kavata alldeles underbara tjej högt och bestämt. ALIIICE JOHANSSON kom genast hit! ..

När Alice fortsatte ut på gärdet ställde hon sig bredbent och skrek Nu hör du vad jag säger Alice Johansson...Jag tycker det är så festligt och jag hoppas att Malin kommer och kikar om det blir något nu med.


I övrigt är det väldigt fullt upp här på landet, de har börjat skörda på åkrarna vilket innebär tusentals kvadratmeter med stubbåkrar och det är något vi alla längtar efter.
Då jäxxxr får hundarna kuta efter både fyrhjulingen, slangbollar och köttbullar. Det är skitroligt.
Christine var på SKARA sommarland igår och då snodde någon UNGDJÄVEL (rättstavat)hennes smyckade foppadojjor medan hon bytte om.
sedan funderade jag på om föräldrarna inte ser om deras ungdjävel kommer hem med ett par udda skor på sig. Det är helt galet hur det fungerar.
Så jag blev skitförbannad-inte för förlusten utan för att någon bara gör så rakt av bara snor ett par skor. Det var nog tur att jag inte var med och råkade se en ungdjävel springa runt där bland poolerna i hennes dojjor.
grrrrrr nu får jag titta på valparna igen så jag blir lycklig istället.