customers

tisdag 29 juli 2008

VÅR HUSSE ÄR SNÄLL HAN

Hundarna orkar inte med värmen utomhus utan vill mest bara ligga o päsa framför fläktarna.
Nu är det ju så att vi har lite vattenhål där de kan svalka sig men efter denna värmeböljan är det bara sörja kvar och jag uppskattar inte de baden om jag skall vara riktigt ärlig.

Pippilotta älskar att bada hon vältrar sig likt flodhästar och kan ligga flera timmar, de två syskonen likaså egentligen men Adel är överförjust. Pga av tillökningen finns inte riktigt tiden att åka iväg och bada med dem alla heller så det har blivit bus i vattenspridaren.

Så husse tyckte det var lite synd om dem och igår åkte han iväg å köpte en sådan där doggypool.
Vi har läst lite om dem och tyckte de verkade bra. De skall ju hålla och det tror jag med, jag kan varmt rekommendera dem om barnens uppblåsbara inte håller.
I reklamen ser man en schäfer som ligger där o slappar så formationen inbjuder tydligen hundarna att slappa där i.
Den har sådana brickor i kanterna som gör den stabil och den töms genom en ventil.
HIMLA BRA!



Åh vad härligt här väntar hon på att den skall fyllas.





Å här sitter hon som en liten docka och svalkar rumpan, så himla go va?
Den lilla stumpan, vad skönt i värmen.


Å hon satt och filosoferade en bra stund, de få stunderna hon är stilla är när hon funderar på vad hon skall hitta på för klurigheter tror jag.



De flesta hundarna tyckte om den och de två ynglingarna fick ny energi förståss och lekte och geggade runt omkring. Nu var det ju inte riktigt syftet med doggypoolen utan det var mest för att de skall kunna ha någonstans att krypa i o svalka sig. Vi har ställt den så att jag kan se den genom rummet jag sitter i nu och Efraimsdotter ligger där nöjt för tillfället.

--Nä nu hör jag bestämt att hon vill något så jag får gå ut och servera henne en Gin o Tonic och be henne sätta på sig Bikiniöverdelen för snart kommer sopbilen.