customers

lördag 26 juli 2008

SISTA FÖRESTÄLLNINGEN?

RANSÄTER som blivit tradition för en väldigt godhjärtad gammal dam.
Hon har blivit utställd 7 gånger som veteran, BIR-V varje gång och med CK.
Så även denna gång och hon fyller elva år nästa gång!


Så här tyckte domaren
"Välbevarad tik fortfarande mycket tilltalande huvud, aningen lång i nospartiet, utmärkt hals och överlinje, mycket mörka ögon, lång bröstkorg, sunda ben och tassar, rör sig väl trots värmen! Utmärkt temprament, gjorde ett bra jobb i ringen! Bästa veteran."

(undrar om han såg de långa ögonfransarna?)


Guldgumman tyckte det var okristligt tidigt att gå upp i ottan och behöva masa sig in i bilen.
För övrigt knöklar vi aldrig ihop henne i buren bak längre på grund av storlek och ålder utan hon får ligga raklång på ett mjukt täcke i baksätet!
Hon snusade och sov assur för väckningen och hälsade inte ens på ynglingarna där bak.
Vid min pinkepaus däremot var det dags att slå upp pepparkornen och glädjas över utflykten.

Faktum är att jag började ångra mig lite att jag tog med henne när jag såg temp. mätaren i bilen stiga till söderhavsvärme. Gamla hundar har det lite jobbigt i värmen. Som tur var fanns Lena på plats som ombesörjde hennes divafasoner och såg till att svalka henne.

Tack Lena ifrån mig och hård tass i pannan ifrån Maira. Det är ömsesidig kärlek you know.

Väl inne i ringen var domaren oerhört omtänksam och lät henne stå under parasollen och i btkl slapp hon springa, han var så snäll.

I övrigt gick dagen bra trots den stekande solen, det var hett.

Maira kan ha en dålig dag någon gång då och då nu för tiden. Då är hon ganska trött och bestämmer själv om hon vill hänga med på tur. Vi ställer inga fysiska krav alls på henne heller utan hon får gå och lägga sig när hon vill. Den dagen hon inte vill gå ut alls vill jag inte tänka på, fast det har aldrig hänt ännu. Hon hör och ser fortfarande allt....pust

Jag vet ju att dagen närmar sig då hon blir för trött och för gott och när det händer är det ju inget konstigt men bara tanken får mig att rysa...hon är inte den enda gamla/gamle vi har heller utan de börjar bli gamla allihop nästan.


Fast efter lite vila med AC lite köttbullar, strips och grattispussar ifrån höger och vänster. Kramar och kyssar ifrån husse och ett kärt återseende med mannen i hennes liv ( tanten har ju löpt och fått bo i löphuset utan Åtto) piggnade hon till framåt kvällen och drog sig inte för lite bus med de nya leksakerna.


Om det var sista föreställningen vet vi som sagt inte men jag vet med all säkerhet att det blir inte en dag solen skiner varmt.

Resultaten då.

ROCKO BIR

Wotan BH-4

Saya Bästa tik 2

Cleo Bästa tik 3

Maira Bästa tik 4

Ida bästa tik 5

Kenestra fick en slät etta men var med på plats och vi jobbar på det.

Medan vi ränner runt i värmen hoppar Elin omkring på isflak på Svalbard och fotar vita nallar. Jag tänker på henne varje dag och hon har lovat att hålla ryggen fri och ha koll på avståndet. Vilken resa! Jag är så sugen på att få höra hur hon haft det fast jag måste vänta sex dagar till.

Valparna mår bra och han med pikadollens ägare har varit här idag och sett de små.

Skrev jag så att ni förstod att jag är stolt och älskar min Maira?