customers

tisdag 15 juli 2008

TAGGTRÅD

På RV 49 mellan Skara o Skövde finns det alldeles bedårande kreatur och förmodligen en skitstövel till bonne. Helt utan medkänsla för djur eller levande varelser inklusive människor.


på väg hem ifrån en fotbollsmatch råkade jag i förbifarten på 90 sträckan se hur en tjur gick och betade på fel sida staketet. Jag kan bara uppskatta en matchvikt runt 700 kg på en sådan goding. Hur mysig är han att få i grillen eller framrutan egentligen?


Själva grejen var att taggtråden satt på ansvarslösa bönners vis i ruttna pålar, vissa låg på marken och vissa hängde i luften. Tvinnade i flera lager och ingen konst alls att krypa under eller klampa över eller fastna i. PÅ EN 90 sträcka, hur kan det vara lagligt?
Detta är en jävla trafikfara i sig medan det är det riktigt taskigt emot de rara kossorna också.


JAG HAR ALLTID HATAT TAGGTRÅD OCH KOMMER ALLTID ATT HATA TAGGTRÅD.



Att man använder det på Hall rör mig inte ryggen inte heller att min lille kenneljon har en taggig tråd tattad runt armen. MEN det skall inte användas i naturen så att djuren skadar sig. Jag hittar massor under mina skogspromenader som ligger rostigt o skräpar, som ligger som snubbeltråd längs marken, halva rullar som hänger på någon rutten stolpe. Hänger löst längs grusvägarna, jag kan koppla upp hundarna men aldrig rådjur och andra vilda.

Jag vädjar därför till alla bönner som inte tagit sitt ansvar ännu att sanera! det är en annan era nu, det måste bort, bort, bort. Ny- tänk snälla.


Självklart hjälpte vi det vackra exemplaret in till de råmande brudarna på andra sidan igen och nöjt stoppade han mulen i en korumpa och kollade av läget genom att tryna...mätt och belåten.

Jag hade gärna suttit där och kliat på dem en stund och andats in lite kodoft och kollat hur deras tungor växelvis byter näsborre. Det är rogivande att höra kor som tuggar o tuggar och jag har legat många lata dagar på foderbordet och kelat med ljuvliga kossor, fast det var nog ett tag sedan för jag är ingen bonnunge längre och hur jag än försöker kommer aldrig Stina att få uppleva det heller. Tur jag hade min kamera med mig så hundra bilder blev det, jag får visa henne dem.