customers

torsdag 10 juli 2008

DUKTIG JOBBAT

Sådärja då var ww-08 avklarat, tre varma dagar löpte galant.
Redan på måndag kom Samuel, Marco o hundarna ifrån Italien. Vi brukar svänga inom dem på Cusinato, Pove del grappa när vi är i Italien och de är fantastiska människor. Lara hade gjort största kartongen med alla Italienska grejer jag älskar. Parmesan, mandelskorpor, vin, olivolja från gården, grappa och massa annat smått o gott. Vi följdes åt upp till Stockholm och hann väl dra en bira allt som allt.


Första utställningen på onsdag tyckte jag faktiskt svenskarna ägde, nu kan jag inte allas resultat men ex. av fyra juniorplatser att kämpa om nöp svenskarna tre! Pheadro kom fyra med exc.
Wotan fick också exc. Kah o Kazper fick VG och var så rediga.


Bond kom tvåa i ökl med res.cac. En av mina absoluta favorithundar.

Han ägs av Lara o Samuel.



Lilla Aroma fick VG, Zhulu kom tvåa och Cleo trea i championklass och med ett gäng excellent i bagaget kändes det värt att tävla i uppfödargruppen och där vann vi dessa fina priser!



Så torsdagen då. Surmulen osympatisk, oengagerad domare Mrs Dondina.
Dömde som alltid förr och det har jag ju vetat i flera månader och så kan det gå.
Hur som helst tackar jag honom för att det var tiken som blev BOB hon var riktigt fin.
Inga Svenskuppfödda hundar med exc. placerade sig, några exc på importerna och ngn placering annars inget.
Det var ialla fall roligt att träffas och tack alla Magnuslundare för att ni är så duktiga..
SKK för helvete! på alla andra stora utställningar ingår katalogen i anmälningsavgiften. Inte sjuttan skall väl utställarna behöva betala för sina rosetter som dessutom var ynkliga och priserna skyhöga, ocker vill jag påstå. Entren var en byggarbetsplats och jag såg liksom ingen tjusning över något alls. Mattor fanns äntligen i ringarna (handklapp) men det var bara en självklarhet.
Vi åkte mot grästorp för en ledig dag som gav oss sol, så Jes o jag tog tjejerna och åkte till stranden.
På lördag morgon var det dags igen tidigt i ottan upp till Sthlm och den dagen blev bättre.
De Italienska vännerna stannade hemma hos Jean, som missade ww! De åkte på älgsafari i stället.
Wotan VG Rocko EXC 4 bästa Ch hane o Cleo samma.
Sedan hem igen, fast huvudstaden är allt väldigt vacker.
Samma helg tävlade Denya kanonkula o Helana lkl 2 och vann ena dagen så en till in så kan hon stoltsera med ännu en titeln. Ni e grymma tjejer.
Pheadro har numera känd Mental status, redig pöjk den där. (möjligen matten)
Jag läste i aftonbladet att det var 22 847 hundar som tävlade, 50 000 besökare, deltagare ifrån 60 olika länder, en omsättning på 20 miljoner (20 000 000) och nu det allra roligaste 75 000 fyllda bajspåsar.!
Fyllda med vaddå?