customers

tisdag 8 september 2009

OCH DET RÄTTA SVARET VAR

Amy BIM, shit pommes frites va skoj!

Elva svar kom och nio av dem var ganska rätt förutom pommes frites och vinnarna i dagens tävling var Charlotte Judinsson i Småland och Sofie Pålsson i Stockholm tadaaaaa..en stor applåd.

Som sagt vi åkte ända till Högbobruk för att showa lite och det var 20 + anmälda, vi åkte hemifrån kl ett på natten och ibland är det lite hårt.
Men men Amy Pamy fick ju briljera lite och hon roffade glatt åt sig Cert, Cacib och bim och nu fattas bara ett till. Tack Malin för en strålande handling.


Arthur Andersson var på plats och debuterade i juniorklass han skötte sig ganska bra tycker jag inga större bravader som jag trodde, jag skall villigt erkänna att jag var apnervös för hans bus men övning ger färdighet så vi kanske gör det igen. Ialla fall vann hann juniorklassen med Hp






Wotan vann öppenklassen och fick Ck, som vanligt bäst.



August var också jätteredig och även han fick Hp





Anna Persson var också på plats fast idag ville hon inte alls och fick ett andrapris men nu är det dags Ragnhild.











August tränar inför nästa....


Här är äntligen Lenas och min The world is not enough i vuxen ålder jag har fotat massor så hon kommer snart in på hemsidan, på tiden va! Hon fick ett första pris och skötte sig fint.


den här tokfian var också med och kom som andra bästa tik









Åtto var också med och blev BIR veteran och slutade som tvåa totalt.
Sedan hade vi en uppfödargrupp med härliga ord och Hp så sammanfattningsvis en skön dag med massa vänner långt långt härifrån! Trevlig utställningsplats som vi gärna besöker igen.

I dag har det varit en varm och skön kväll och jag är förvånad över hur mycket kantareller det fortfarande finns i skogen. Som avslutning idag kommer skånepågen Kah med sin ris.
(hoppas det funkar att göra så här!) höj ljudet för det låter så gött.


http://www.youtube.com/watch?v=oBq3w6C9atc