customers

måndag 21 september 2009

KÖPENHAMNS VINNARE 2009

Här är radarparet

SUCH, FINUCH ,NUCH, NORDUCH, INTUCH, NV-07, NV-08 NORDV-08, KBHV-09 Magnuslunds Kenestra after eight
LP 1 SUCH, FINUCH, NUCH, DKUCH, NORDUCH, NORDV-08, FV-08, SV-09, KBHV-09 Magnuslunds Kafele Kah after eight

som återigen sprang om BIR o BIM fast denna gången i Köpenhamn där vi aldrig varit förut.
I år var det dags att prova på det också och det var Arne Foss ifrån Norge som dömde.
En mycket väl omtalad och uppskattad domare som var jätteglad.


Egentligen skulle vi varit där i två dagar men på grund av lite allt möjligt sket det sig för min o Kenestras del dag nr 1 men Kah var på plats och blev bästa Hane o BIM.
Zhulu Malin trodde jag hade brutit några ben men så var det inte och jag lovar att det inte skall upprepas.

På söndagen fick jag efter lång övertalan med mig Jean, trött som vanligt efter en lång körtur och han hade tänkt sig något helt annat men han hittar på så mycket sattyg när han är ensam hemma så det kändes bäst att han hängde på oss. Det får bli nästa gång istället.
En alldeles perfekt utställningsplats, perfekt väder, perfekt show helt enkelt. I love it och hur kan jag har missat denna alla år, det får det bli ändring på.





Det är förresten Kah som är pappa till min nästa kull för er som inte visste.




Kenestra blev BIR och tyckte som alltid att det var skitroligt........att åka hem och få stanna på Mc Donalds o käka hamburgare, tugga på grisöron som hon fått av brorsan. Redig tjej den där!




















Mix kom sjua på SM och jag tycker det är kanon, jag skall kolla mer med Nettan och återkommer.
Visste ni att Jessica är en jävel på danska och hon kan precis alla ord flytande och är dessutom självlärd men nu verkar det som om jag också börjar få till det. Stackars den dänske lille kenneldreng han har det inte lätt.
Malin o Christoffer Grattis för hela helgen och nu jäklar kollar vi flyget!
Cimarron Jessica var på plats med BIR o BIM hundar till höger o vänster och det var höstens första utställning eller har hösten inte börjat ännu? wink wink Grattis, fnula på Finland.
Tack kära mamma o Roffe för hjälp med hundar o fotbollskörning, god middag och efter det tog dagen slut för en helt utmattad kennelpojke (jag tror klockan var sex när han knoppade in)