customers

söndag 21 december 2008

TJEJER ÄR BÄST.

Oj oj oj bara några dagar kvar till julafton.

Här är det geggigt och blött så det är svårt att få till riktig julstämning.


Hur som haver så är det mesta fixat så nu får tiden gärna gå fort så det blir ett nytt år igen och snart vår och sommar igen.

Alena är modellen idag och hon är bedårande tycker jag.











Vi tjejer är allt väldigt bra redan i tidig ålder dessutom, jag kan förstå att grabbarna tycker likadant.

Idag prickade jag in middag hos familjen Oskarsson och Emily är förväntansfull inför julen men hon har även höga förväntningar på tandfen, hon är snuttigt gles mellan tänderna just nu och en kväll tappade hon en tand utan att den ens var lös, så förmodligen drog hon ut den för hon ville så gärna ha besök av tandfen.


I kuvertet låg tanden och så här skrev hon:


HEJ TANFEN SNELA SNELA DU KAN DU LEGA NER EN TUSEN LAP JAG BER DEJ SNELA DU JAG BER HEJDÅ HAPAST DE OM DU LEGER NER DE BREVET SÅ TAK. HEJDÅ. HELSNAR EMILY.O.7



Det är så bra eller hur? En tusing av tandfen. Nettan hade sagt till henne att det var kanske lite väl mycket att begära av tandfen men då motiverade den lilla att tandfen hade säkert ingen tusenlapp med sig ändå men att hon liksom skulle fatta att hon ville inte ha för lite.
Helt rätt metod, vi tjejer vet precis hur vi skall göra!




Nu står gammeltanten och tjoar om kvällsmat så det är nog bäst att jag reser på mig innan hon får i gång resten av gänget, jag är rädd att taket lyfter sig nu lagom till jul annars.