customers

söndag 28 december 2008

FÖR EXAKT NIO ÅR SEDAN

Satt jag och beundrade Maira och 6 valpar, det var min första Cane Corso kull.
Vilken känsla, vilken mamma och alldeles ljuvliga valpar.
Tiden går fort när man är lycklig sägs det..redan NIO år sedan!
Året 1999 registrerades det 16 Cane Corsos totalt, i år 2008 var det 158!!!!


Maira har vi haft i tio år nu och jag minns det som igår, den lycka när jag äntligen öppnade flygburen och tog ut min pingla och hon ingår liksom i allt. Det är ingen större skillnad på henne egentligen, lite grå om nosen.
Med mig är det annorlunda jag har lagt tio års erfarenhet i ett stort fack i hjärnan och funderar och klurar och gör inget alls bara för att göra det, inte ett grått hårstrå och är betydligt mer ödmjuk än Maira. (hua) Så ett helt hundliv är bara en läroperiod för oss människor rent tidsmässigt.


Det har gett resultat så klart, det har kostat en del blod, svett och tårar genom åren men så pyttelitet i jämförelse med LYCKA.

Att ha fött upp ett gäng champions känns helt fantastiskt, likaså brukshundar. Att ha fött upp en hel drös med härliga Cane Corsos utan att massproducera känns ännu bättre, vi har i genomsnitt fött upp en, max två kullar om året. På mentalbeskrivningarna är det härligt att se dessa pigga glada och tillgängliga Cane Corsos.
Att få höra hur omtyckta rent av älskade de är av sina hussar och mattar, det är det enda som betyder något egentligen. Alla meriter är ett bevis på mitt avelsarbete, det största priset man kan vinna är nöjda hundägare!
Vi har hittat trevliga omsorgsfulla människor och varaktiga hem, visst några få undantag men de är få, omplaceringar är tämligen sällsynt. Det är ett det viktigaste, ni är bara bäst därute glöm inte det!




Det är ni och vi tillsammans med hundarna som gör att vi, som det verkar i år fick RACCS "årets hund"
ÅRETS UPPFÖDARE
ÅRETS HUND Rocko, Grattis Anders!
ÅRETS AVELSHUND (Gissa vem, ni får en chans på er)
ÅRETS AVELSTIK Magnuslunds Zhulu Grattis Malin

Jag återkommer mer om detta, jag återkommer om middagen i Göteborg, ganska snart!