customers

onsdag 10 december 2008

JULGODIS

Shit det är redan onsdag och helgen börjar närma sig med stormsteg.
Nu för tiden är ju Stina så stor så jag slipper stryka Lucia linne, köpa mängder med batterier till kronan, band etc etc.
Men det innebär inte att jag klarar mig alls, pust.



På lördag skall fotbollstjejerna ha en tomtestig i skogen med diverse aktiviteter. Vid ett klent ögonblick lovade jag att göra godis och jag hade lätt kunnat betala mig fri men det finns inte en susning.
Så det var bara att hugga i, hela kvällen har vi kört järnet och det blev kanon!



Det är skönt att få pyssla lite ihop med Stina och få lite snackro, självklart var det väl ett par trubbnosar med och strök runt benen i hopp om att något gött skulle falla ner.



Nu är det iallafall klart och jag har kört Arla recept i år för just detta evenemang men har lovat de tvåbenta här hemma och fixa det gamla vanliga. De fyrbenta får de sedvanliga negerbollarna.
Maira har fått sitt egoistiska julbeteende och i morse tyckte jag mig höra att hon gapade öronen av mig.
-Ge mig en pepparkaka innan jag dööööör!
Det vill jag ju absolut inte så det är bara att mata..




BEYONCE - “IF I WERE A BOY” är en riktigt härlig låt, vad duktig hon e den tjejen, den har gjort julgodispysslet lite lättare. I morgon skall jag städa så då lär jag mig nog texten utantill.
Nu börjar det bli så roligt att hämta posten för blandat med räkningarna dimper det ner fina julkort ifrån de utflygna Magnuslundarna. Agata är skitsmart hon har varit ute och handlat en paket till mig åhhh vad skoj, Tack gullunge!"

Vi skall resa bort några dagar och koppla av så i morgon skall jag fixa med allt det praktiska så Jessica bara kan slappa och käka praliner i soffan medan vi är borta.
Cesse sa tydligt i sitt senaste program att hundar inte har sinnet att vara elaka, det är endast människan, ännu några kloka ord ifrån den mannen.