customers

tisdag 9 december 2008

DENYA KANONKULA & TURBO WOTAN & sthlm

DENYA tävlade lydnadsklass tre på lördagen samtidigt som Stora Stockholm gick av stapeln och hur vi än hade stressat ut till brukshundsklubben hade jag inte hunnit, Helena var redan hemma när vi var klara. Vi kommer upp och tittar i Elitklass sedan och gömmer mig bland publiken och talar inte om innan att vi kommer.


De var så duktiga och fick första pris och vann, DE KOM ALLTSÅ ETTA OCKSÅ!
Grymt bra tjejer! Grattis!



Sedan då Turbonissen WOTAN som var så redig först på Stora Stockholmsutställningen, han vann juniorklassen och slog 16! andra hanar och stod som tredje bästa hane den lille skitungen!
Sedan på söndagen slog han till och satte tredje lydnadsettan på raken och kan numera titulera sig som LP 1 ! Ni är så bra så bra så det är inte klokt. Grattis!












Så stockhol då, 37 anmälda och Rocko vann championklass andra bästa hane, Wotan juniorklass tredje bästa hane.
Kenestra andra, Saya tredje ( i kanonform och förhoppningsvis dräktig), Amy fjärde bästa tik
Fem av sex utav familjens dogs placerade sig och fick ck, Pheadro fick en tvåa.
Kobekidsen äger hur som helst, han blir svårslagen den älskade gubben.
Uppfödargrupp sket jag i, skyndade att ringa ..Helena..to late but very good!









Här ser ni mamman till min nästa kull, en av de vackraste hundar jag vet, det är dags och det är nära. Vi kommer att använda en värdig hane, tro mig! Mer om detta kommer snart i puppybloggen och på hemsidan.





Jaha i övrigt närmar sig den förbannade julen med stormsteg och jag börjar bli lite smått stressad. Jean kommer inte hem förrän sent på julaftonskvällen som vanligt alltså.
Det blir ingen gran inomhus i år iallafall, jag orkar inte fixa med det. Nu tänker ni nog att hur kan det vara jobbigt jag kan bara öppna grinden till friheten och såga ner precis vilken jag vill, lätt som en plätt egentligen Men men men så enkelt är det inte! Därför skogen tillhör benlyftarna här hemma och tänk er 365 dagar med minst tre hanhundar som pinkar in och över revir.
Hur skall jag veta vilken gran som inte är nerpissad och det är förmodligen 97% av alla som är besudlade.
Att då tänka tanken att ta in dessa är att utmana ödet, någon av grabbarna kommer kravla sig ur soffan och helt sonika lyfta på benet.
Det kommer inte hända med en köpt fin opinkig disneygran men som sagt jag orkar inte.
Jag skulle i och för sig kunna klättra upp och ta toppen på en tiometare men njae så viktigt är det inte, för jag ramlar säkert ner och bryter nacken då och då kan ju inte jag och Rocko springa i ringarna på någon månad eller två och det går absolut inte för sig.
Jag har en lösning på graneländet och det är inte plast. Jag skall fota och visa er när det blir färdigt.
Tack Jessica och Helena för att ni var fantastiska i helgen!