customers

tisdag 11 november 2008

OJ VAD DE VÄXER o GRATTIS PAPPSEN

GRATTIS SANNA & BJÖRN TILL CHAMPIONATET



Toscano blev Champion i Åstorp den 8/11 väl värd sin titel och nu hoppas jag att han försvarar den gränslöst också!

De små A-valparna, rapporter och foton strömmar in, så här kommer ett par härliga bilder.




Här är Petras ungar Jackie och Axel som förgyller hennes tillvaro?






Här är lilla söta fröken Anna Persson som har fått prova på att sätta ner tassarna i lite snö.





Arthur och Python kvällsbusar.....


.....sedan är det godnatt för lille dreamboy


Två riktigt fina Cane Corso hundar, Selma (Miriam della porta di Pinta)och Toscano har fått valpar. Vi kommer ju inte ha några egna förrän till våren igen så om någon går i hund köpartankar och vill ha en fin julklapp hänvisar jag till Sanna o Björn.

Här kan man läsa mer om dem. A-gänget har alltså fått lovande halvsyskon.





Någon dag i början av nästa vecka skall vi åka dit och snusa på de små och förmodligen brottas och busa med en championpappa. Vi väntar på solsken så skall vi fota!
Så till vardagen, den lille Arthur har börjat få gå med lite längre turer nu och idag hade jag Pyt med mig. Normalt sett så drar han lika fort, lika långt och är borta nästan lika länge som Kenestra. MEN inte nu längre för han har nämligen bytt namn till Arthur. Det är perfekt läge att träna inkallning på Arthur då de stora hundarna dundrar iväg på sitt och Arthur är jätteduktigt. Han springer på sina långa ben fort fort fort och vingarna (läs öron) bär honom lätt genom skogen så fort jag kallar. Så var det ialla fall fram tills idag för då kom kolossen Pyt farande likt en elitchamp och trampade ner den lille i mossan på vägen och var sååå glad så glad för att jag ropade Arthur. Dåre! Han gjorde det varje gång också, snacka om att tydligt visa missunnsamhet.
Nu uppmanar jag ägaren till BIR, BIS-3-hunden i Åstorp alltså "den bästa hunden i hela världen"Rock della Porta di Pinta att snarast få arslet ur vagnen och kommer hit så jag får fota den där gangstern annars kommer jag att sätta ut andra bilder med en annan modell till min Åstorpsblogg och det tror jag inte B2 vill.



Får ju inte glömma att gratta Sanna, Ronnie och Anny till gossebarnet.(jag är nyfiken på namnet)
Nu skall jag gå o ringa till Nova för hon fyller två år idag, världens goaste unge nämligen lilla Nova grattis snuttan!