customers

torsdag 13 november 2008

BEST IN SHOW TREAN HAR VARIT HÄR

Igår redan på förmiddagen kom han efter uppmaningen, fast jag tror att han hade vägarna förbi i ett annat ärende. Här är han iallafall tre år gammal, alla andra foton på honom är när han var en yngling.

Vi hade jäkla otur med vädret det spöregnade stora onödigt våta droppar.


Rocko var alltså i Åstorp den 8/11 och sprang av sig lite och vann blev BIR o BIS-3 det är roligt som bara den. Roligt framförallt för B1 o B2 att få sköta sig själva och dessutom klara av det.
De åkte personbil ner med Amy, Rocko o King Kong som de plockade upp på vägen. Rediga grabbar som sköter sig (hundarna alltså) King Kong fick CK och slutade som femma och Amy fick en slät etta.
Svenska Bergs o Herdehundsklubben alltså Cane Corsons specialklubb, ordnar alltid trevliga utställningar så det var synd att den låg samma dag som Nordisk Vinnare annars hade jag också varit där. Nu missade jag detta men kommer förmodligen på nästa.





Rock della porta di pinta kallas alltså Rocko för er som inte hängt med så länge och han tillhör ju flocken tillsammans med sin godaste vän Cleo. Cleo var också med men hade annat för sig under tiden, hon är en hejare på att fixa med alla spakar i bilen, typ växelspakar, blinkersspakar, farthållare och sånt där smått och gott, hon ser helt enkelt till att det alltid behöver bytas ut då och då så att ingen gammal skit medför något el-fel. Eller som säkerhetsbälten där är det tydligt extra viktigt att de byts ut titt som tätt.



Den här lille fitungen är så oerhört härligt i sitt temperament och så godtrogen men visst han släpper ingen med horn i pannan innanför dörren direkt. Jag tänkte skriva något helt annat men ångrade mig av någon anledning.
Så ni kan ju tänka er vad glad B2 var när lille fitungen slog på stort.
I övrigt har det varit kanonfint väder idag, tydligen ligger det störningar på telia pga att kablarna ligger i för mycket väta som vanligt det är asirriterande.
Så nu återstår bara lite nerbäddning av den lille och så skall jag sätta på en bra film med två varma goa Cane Corso pojkar, en på varje arm jag får passa på när inte husse är hemma.