customers

söndag 9 november 2008

NORDISKA VINNARE X 3

NORDISK VINNARUTSTÄLLNING 2008 i HERNING DANMARK

I fredags åkte Malin, Jessica och jag med hundarna till Danmark, lite tjejkväll inne på en härlig restaurang i Herning blev det och ingen äcklig körv.
Tidigt på lördag morgon blev det en riktig långpromenad på de danska gatorna i den lilla byn Hammerum. Minst tre timmar till godo och morgonen var lugn och vi hade gott om tid.

Inne på mässan mötte vi upp Christoffer o Malin med Kah och mässan i Herning är en hit med massa plats.

Först in i ringen var Wotan o Jessica som bara fick VG, då började det faktiskt bli lite pirrigt för en gång skull. Efter en stund var det dags för Kah och han nöp titeln NORDISK VINNARE- 08 med CERT o CACIB!!

I Danmark är det så bra att Championklassen börjar för att ge en liten mall åt vad som komma skall. Så Kenestra vann Championklassen och fick snällt vänta till de andra klasserna var klara.
Sedan var det Juniorklass tikar och de var sex stycken och där trampade lilla Limited Edition Apple till sig titeln NORDISK JUNIORVINNARE-08



Sedan var det andra klasser och mycket danska siffror och ringsekreteraren skrek för full hals men vad hjälper det när man inte kan fattar språket. Vilket innebar att hon började att lacka ur så när jag trodde att det var bästa tikklass gick jag in i ringen och då blev hon riktigt sur och sa-Har jag ropat in dig eller gå ut ur ringen tills det är din tur. Jag blev så full i skratt och backade ut igen försynt som jag är och väntade snällt på min tur.
Sedan så ropade hon in mig igen med glimten i ögat, ringsekreterare sliter ont så jag förstår att det kan bli tjatigt och lite skäll då o då skadar aldrig. Så vi susade in och blev NORDISK VINNARE-08 med CACIB och tätt följda av Aroma som blev ANDRA bästa tik med CERT hon är ju för ung för reserv-Cacib.

I slutet tävlade bara Kenestra, Kah och Aroma mot varandra och då spelar ju ingenting någon roll egentligen men slutligen blev KENESTRA BEST OF BREED! Tjohoo vad vi är bra!




Hmm Kah mannen, vad grym du var!




Lilla Nordjv-08 Aroma


Dagsfärska bilder kan ni fetglömma men det kanske kommer, vi hade liksom annat att bära på än en kamera!

Hemma i Sverige höll B1 o B2 ställningen nere i Åstorp, det var lite pirrigt att släppa taget men jag var ju tvungen att lita på dem helt enkelt. Jag ringde till dem tidigt för att kolla av så de var uppe och kom iväg. Jean hade kört väldigt läääänge och var väääldigt sliten men togetherness gick hem. Så den NORDV-07 blev BIR och slutligen BIS-3. Heja Heja B1 o B2
Grabbarna plockade upp King Kong på vägen som blev BH 5 bra jobbat!
Sedan blev ju A barnens pappa Toscano CHAMPION denna dag som grädde på moset!
Ja..det kommer mer hela veckan om helgens händelser, Herning, Åstorp en ny bebis är född plus annat smått o gott så det inte blir så grötigt.
Grattis till alla saliga, vad gött!

...i morgon sätter jag på mig Integralhjälm, tandskydd, knäskydd, skyddsväst (eller måste den vara skottsäker nu tro?) fäller ner visiret och dras efter NORDV-08.