customers

onsdag 29 oktober 2008

MED DUNDER OCH BRAK







Karin, Dunder och lille Ludde var här förra veckan och solen sken så jag passade på att fota lite så klart. Dunder var som vanligt välmående och jag har lovat honom att han skall bli pappa i vår.





Sedan då ännu mer Dunder och brak, Kenestra och hennes jaktegenskaper börjar gå mig på lederna faktiskt. Vi cyklar nästan varje dag hon o jag eller rättare sagt hon drar mig runt här på bygden.
Hon älskar ju att smaska i sig fåglar om hon får chansen så om hon hinner se någon ute på åkern kan hon prova att gena oftast reder jag upp det men ibland blir det tvärstopp.
I förrgår hade hon sprungit på bra långt och jag tänkte ta vägen genom skogen hem, där brukar jag ställa cykeln och gå genom skogen, hämta nästa hund och ta det bakvänt hem igen..
Hon hade nästan slutat gasa och låg i skaplig fart.
Jag har alltid koll på kattägarhusen för jag vet ju vilken växel hon lägger in då liksom. Just denna dag satt Miriams röda fina exotickatt och tittade på fiskarna i den fina dammen, vilket resulterade i en jävla fart, en vurpa med dunder och brak en sketarädd katt som förmodligen aldrig vågar sig ut igen, en sargad matte och en överlycklig turbojägare. Kenestra drog några varv runt huset sprang liksom på ytan i den fina dammen, slängde en blick på mig där jag låg med näsan cirka 30 cm ifrån dammkanten. Hon lubbade vidare in på nästa tomt för att fortsätta leta efter lunchkatten. Sedan kom hon tillbaka och härjade runt en stund till drack några klunkar dammvatten och flabbade på. Vi tog inte skogsvägen hem kan jag säga och det är tur att hon drar mig hela tiden för jag hade inte klarat av ett trampsteg.
Shit jag är mörbultad och har för första gången på väldigt länge förpassat mig själv i viloläge.
I morgon är en ny dag och förhoppningsvis mår jag lite bättre. Då måste jag till tandläkaren och tandläkarskräck har jag och tycker som ni kanske vet att det är lättare att skjuta mig än att gå dit, tack för det Kenestra, tack så mycket. Hoppas innerligt att det inte behöver borras någon annanstans.

..och jägaren själv då? Helt ovetandes om eländet slappar hon kungligt i sängen..


.....Det som inte dödar, härdar och ingen minns en tunnis, eller hur?