customers

torsdag 9 oktober 2008

RUNT NOSSANS VATTEN

Har jag promenerat fler gånger än jag kan minnas, alltid med två hundar men aldrig utan.
Till saken hör att jag knallar aldrig utan hundar ALDRIG!
Just denna veckan har det sett ut så här kvällstid. Det är nämligen ljusfestival i byn och det är jättefint. Runt Nossan finns det så fina stigar längs vattnet och på vissa ställen går det att bada, jo det var där Stina fick ett fiskedrag i låret.



Idag har Erica o Henke fått sin bebis en vacker liten gosse, tom världens vackraste skrev Erica.
Grattis till knytet vi hoppas få se honom på mässan!


Amanda är precis som sin kära mamma UPP I TRÄDET! Här kollar hon vad det är för lustig svamp i trädet. Amanda har ett fantastiskt sinne för svamp, helst de stora röda med vita prickar på.











I övrigt har jag träffat en liten tjockis idag som skall få dietfoder ett tag och jag frågade personalen om det gick bra även för överviktiga hussar och kennelpojkar och fick till svar:
-Självklart som cornflakes med minimjölk. Så våra kära mulliga B1 o B2 som de också kallas alltså burbärare 1 och 2, specifik 13 kg köps hos veterinären. Var det någon som såg B2 i Stockholm när han bar på alla burarna och höll två hundar och jag gick brevid och rökade?
Vi tjejer är fantastiska!
Så nog om det jag har en oanad egenskap och det är inte att koka snabbisar med ketchup utan jag kan faktiskt snickra som en redig karl. En biverkning av att vara home alone på ett bygge.
Så nu väntar jag på en skruvdragare då min börjar bli redigt sliten.
Sedan önskar jag mig en riktig spikpistol i julklapp och en timmes träning och inlärning med B2 som han lovat mig sedan ett bra tag tillbaka. Sedan jädrar skall här snickras, huset skall byggas ut...