customers

måndag 11 augusti 2008

KENESTRA ÄR CHAMPION

Vi var i Askersund och min älskade lilla virrpanna Kenestra blev bästa tik!!
Hon sprang till sig det fjärde svenska certet och blev CHAMPION.


Den 18 maj 2007 var hon nyss fyllda nio månader då dängde hon in det första certet, 11 månader det andra, tredje i november i Åstorp blev hon BIR och BIS 5, sedan var hon ju i Norge och blev NV-07 och nu några dagar efter tvåårsdagen det fjärde och då blev hon Champion på första försöket. Så härligt… hon slog ju några färdiga champions också dock inte Pyton prinsen denna gång som trots sin ngt slappa dagsform travade till sig BIRET.
Domaren skrev att han försvarade sin titel väl sådant är ju väldigt kul att höra trots att vi mest busat och simmat utan grovarbete den senaste tiden.

Nu är ju jag jävligt petig på den fronten..och ser sådant som ingen annan ser.
Alena blev tredje bästa tik och hon börjar så smått bli försvenskad.




Ja ja nog om detta vi är skitmalliga och kände för lite fest och Jessica hade som vanligt ruskig koll på läget här hemma och hade städat o donat och pussat på bebbarna Jes, Christoffer och Malin stannade kvar så kennelpojkarna fick sin beskärda del och behöver inte fira på flera år.Tur att det är ordning på oss tjejer ialla fall



För övrigt är jag nog väldigt nöjd som förtroendevald i RAGS att jag fick igenom ett förslag om snygga exemplar som håller för dogpeople. Det var bara en av de övriga styrelsemedlemmarna som hade önskemål om dessa förbannade flagande lågprisreflexer ifrån Asien. De babblades om Polen, Bosnien och Tjeckien också men de flesta bara toklog åt förslaget. Nu var det enad front och därmed slogs all skit ut och kraven på användandet av gummi höjdes.
Som jag alltid hävdat styrelsearbete är inget egetrace beslut skall fattas genom god demokratisk ordning.
Jag sprang varv efter varv med ett perfekt exemplar i Askersund och inte en flaga inte ett skav jag är nöjd med RAGS insats.



Det känns som ett KRAMIGT TACK till Charlotte ”Lotta” för väldigt fina ord om mina vovvar i hennes blogg, blir ett bra avslut på denna dag..