customers

torsdag 7 augusti 2008

I TELEFONEN

Tillbringar jag mycket tid och det är mest hundsnack. Nu för tiden finns det handsfree o trådlöst så då kan ju jag som kvinna göra flera saker samtidigt som tur är.

Jag pratade med Malin fast inte om detta nedan.
Hade jag varit lite mer smidig i hjärnan hade jag naturligtvis lagt upp en film på Kah när han släpper loss vid havet, nu är inte fallet så då det gäller olika filtillägg och gud vet vad utan ni får tänka er själva hur det ser ut bland tångruskorna.
Hur som helst så har han tävlat lydnad igen och stått på pallen med 180 points!
Grattis Malin! Som vanligt .



I går pratade jag med Petra förvisso kortare samtal än vi brukar men hon hann att säga att människor som inte tycker om djur måste det vara fel i huvudet på, tänk vad klokt sagt.

Sedan pratade jag med Lotta en stund också och vi planerar att åka på sandals...och sedan kom jag på det perfekta yrket Lotta! Dagmamma, det är verkligen det perfekta drömyrket!
Som handen i handsken--om man har några armar kvar alltså.




Hann även med att prata lite med Malin och jag är på riktigt Nova sugen faktiskt.
Den där ungen är för härlig!


Sedan paratade jag med mamma, det gör jag varje dag iofs. Sedan pratade jag med Lena om datten. Sedan beställde jag röntgentider och det tar sin lilla tid.

Sedan pratade jag med några nya valpköpare.




Sedan pratade jag med italienska kennelklubben och det är inte lätt, det är precis hopplöst.
De håller på att skifta färg på stamtavlorna och det verkar vara ett gissel.
Normalt sett när någon har visat vilket språk de vill tala brukar jag aldrig backa.
Fast just Italienska är krångligt så jag får nog ge mig och be uppfödaren om hjälp.


Sista samtalet men inte det kortaste pratade jag med Nina som alltid varit nattaktiv. Då jag vänt på dygnet lite nu när Jean har semester passar det perfekt. Nina uppdaterar mig lite om vad som händer på norska fronten och sedan pratar vi igen allt det vi missat och då går två timmar väldigt fort.

Ja det var en cool dag på telefonfronten ändå nu när jag tänker efter.
Så nu skall jag ut i duggregnet med Åtto och leta efter skogens guld, har inte sett en knopp ens ännu. Då lämnar jag telefonen hemma för det är så retligt när knapparna blir tröga pga att köttbulleslafs trängt ner bland siffrorna.