customers

onsdag 28 maj 2008

BEST IN SHOW, LYDNADSETTA & CHAMPION-HELG

Eftersom Jean ändå ligger ute på vägarna mycket kändes det som att efter hans Norska Bergen sväng var lämpligt med en Sundsvallstur på dryga 70 mil.

På hemvägen var det lika bra att göra en liten avstickare till Österbybruk. Så efter en nattkörning i den norrländska soluppgången var man ganska mör. Det är faktiskt riktigt jobbigt att sitta brevid med kudde och dricka kaffe och så där, helst då man inte kan tjöta med någon i mobilen samtidigt för alla sover. Nä skämt åt sido jag körde allt hela vägen från Hudiksvall-Sundsvall.



Vi hade i alla fall en färsk Champion med oss i bilen hem. Äntligen! så satt det tredje certet på raken, gött gött gött. Så Alena blev BIM o Pyt blev andra bästa hane. Pheadro o Kazper var också med men de föll inte domaren helt i smaken. Duktiga var dem iallafall och det är huvudsaken. På väg ner till Gävle stannade vi så Alena o Pyt fick ta sig en simtur och svalka av sig, själv var det ointressant för även om det varmt i luften så vågar jag inte tänka på hur kallt det var i vattnet.



Strax efter ringer Malin och berättar att hon stått högst upp på pallen med Kah på hans första lydnadstävling. Om jag inte tjoade tillräckligt högt i luren på grund av sömnbrist och träsmak,så gör jag det här och nu VAD DUKTIGA NI ÄR!!! STORT Grattis!



PÅ SÖNDAGEN::


Här är Malin o Aroma och så är det Wotan men hon som visar honom känner jag bara igen men kan inte riktigt placera. Är det någon som vet?




På något sydligare breddgrader var Amy, Wotan, Apple o King kong på SBHKs officiella utställning, King Kong blev andra bästa hane med CK första showen.

Grattis Lotta o Christian.

Grattis till Mia för Max BIS placering, gött jobbat!

Amy fick en slät etta. Apple blev BIR Grattis Malin! o Wotan blev BIM valp Grattis Jessica!. Duktiga duktiga skitungar!

Sedan i BIS finalen går lilla Aroma och vinner BEST in SHOW tjohej och hoppla Kerstin! Vad glada vi är.



BEST IN SHOW MAGNUSLUNDS LIMITED EDITION APPLE




Efter välbehövlig sömn i gävle var vi på plats i Österbybruk.


Där dundrade Saya till och blev bästa tik och hon var i kalasform, TACK o GRATTIS MARIA o THOMAS!

Alena blev andra bästa tik och Pyt andra bästa hane.


Lilla Daisy var också på plats och var så duktig så, det märks att matte tränat med henne. Hon fick en tvåa men kommer igen.



SUCH ALENA




Sedan var det snabba ryck hem pga av familjeangelägenheter, som löst sig och det värmer mitt hjärta därför glömde vi kritiklappar mm och Corsogården o Gävleborna lär vi träffa fler gånger och får ta igen fika med prat en då. Bara dryga timmen i ett annars alldeles underbart Österbybruk. En av de finaste utställningsplatserna, tycker jag och min sambo Åtto.

Min tvåbente stackars sambo satte sig i ett betydligt större fordon tidigt i måndags morgon och hade lika lång väg tillbaka fast ända till Haparanda..bläää

Under veckan har Amy kelat med sin grabb så nu håller vi tummarna och tackar Sanna o Björn för gött fika, goa ungar och Hindås är en härlig plats i Sverige som jag aldrig sett förut.
Tack för hjälpen!


Så till det allra viktigaste. TACK Jessica för all hjälp i helgen med allt om du bara visste vad det betyder mycket för om inte du fanns hade ju inget funkat.

Näe nu ringer Lena och berättar att hennes åldriga lilla mamma har bakat en mjuk pepparkaka till mig och så sitter jag här. bye bye