customers

tisdag 6 maj 2008

VI BLIR SOM TOKIGA

Det är helt otroligt vad varmt o gött det är nu, allt blir grönt och jag som älskar att klippa gräset far runt och far runt med gräsklipparen. Jag springer också runt med min ogrässpruta på ryggen och dödar allt som inte hör hemma på ett magiskt sätt puff puff ---borta.
Sedan håller jag ju på i min hundfria zoon som inte alls är hundfri längre, Pyt hoppar över allt alldeles för lätt så staketet måste höjas från ganska högt till 170 för att det inte skall vara stora tassar i min jing o jang, snigelspår i min solsäng, tassavtryck på bordet osv osv jag blir TOKIG på honom!



Och blir jag tokig så är det inget mot vad de fyrbenta filurerna blir.

Med sommaren och torr gräsmatta kommer boomern väl till pass som belöning, varför belönar jag Pyt egentligen som bara knasar sig, jo för har han boomern låter han solsängen vara en stund. Bra va?


Så efter lite lek brukar han gå upp och lägga sig, jag har flyttat på de flesta grodyngeln och alla förstår nog också varför dessa skulle varit grodmos. För där ligger han och vältrar sig i skiten och om någon tror att systrarna Virrpanna och Dingdong är ett dugg bättre så icke.
Pyt kan iofs somna däri och det gör inte tjejerna, alltid något.
Rocko och Cleo var här och lekte lite igår och Rocko var en lika stor gris han.






Alena får sina frispel...och då är det FRISPEL med tillhörande RÖVSLÄPP totally..




Tänk att en sådan här fin o gullig Kazper kan förvandlas till.....







Något helt annat än gullig-----------beware


Ja vi blir tokiga av våren tror jag visst.