customers

torsdag 20 september 2007

VALPARNA

Jag vet en Rockohusse som är himla stolt över sin hanhund och det tycker jag att han har all anledning till.(Rocko har alltså inga brister, visste ni det?)
Jag vet en Zhulumatte som är lika stolt och nyfikna är de nog alla hussar och mattar som är inblandade här. Det blev få valpar denna gången också men Anders tyckte det var bättre med kvalite än kvantitet så jag håller på honom även om det kunde varit roligt med fler Zhulubebisar. Här kommer massor med bilder de är fem dagar unga och dubblat sin vikt redan och det är inte konstigt.





Zhulu mår jättebra och daskar dem rejält med mulen. De har det allt för bra de där små.




De är mätta och knäpptysta, sover och tuttar sig starka.









De har riktigt härliga Cane Corsomular ser det ut som och färgerna är brindle och svartbrindle.








Jag märker inte av att vi har valpar i huset så därför passar jag på att pyssla med annat.
AV DEN ANLEDNINGEN ÄR JAG SVÅR ATT FÅ TAG PÅ Mobilen glömmer jag ju överallt så det är meningslöst att ha för min del just nu. Jag är så himla tankspridd men det är så mycket att hålla ordning på och grejas med så det är inte konstigt. Igår glömde jag den på banken när jag stog i fylleribåset. Valpträffsplanering, röntgentider, träning, sjukhuset, matbeställningar, fotbollsmatcher, bygge ja hur mycket som helst också har jag ju Python också (pust)
Just nu har vi allvarliga kommunikationsproblem, han går inte att diskutera med helt enkelt.
Allt vi gör just nu är på hans villkor och så kan vi inte ha det. Det ser allmänheten aldrig på utställningarna för det är ju för honom ett öde värre än döden att behöva stå där som ett fån. Här hemma är han annorlunda och står för mycket stök helt klart. Min högerarm har blivit fem -tio cm längre på grund av alla rådjur, hjortar och vildsvin. Därför funkar ingen aktivitet i markerna, det spelar ingen roll vad jag lägger eller hur, han tar det inte utan söker på som en blådåre efter de vilda.




I går på cykelturen fick han upp någon lukt och drog iväg med matte, cykel och stackars Marsipan rakt ut på åkern och han är vrålstark. Dessutom skiter han i att cykeln brakar och att vi stojar det hör han inte utan kör bara sitt eget. Han är hänsynslös! Har någon tips? Blocket kanske iallafall.
På tal om hänsynslös, Kuovo har fått en ny härlig fluffig säng och en kväll när jag var på övervåningen hörde jag Kuovo gurgla ilsket och när jag kom ner i köket hade Pyt kommit sig för att dra runt på honom, genom att bita i sängen. det har han gjort förr och då kliver Kuovo ur med en suck och sen är leken över. Denna gången var det bara så att den nya sängen är så fluffig så han försvann i mitten och sjönk ner vilket resulterade i att han låg i vagga och kunde nästan inte andas och absolut inte komma upp. Babyormen drog och drog trots ett elakt gurgel ifrån före detta chefen--Ja hänsynslöst och respektlöst.
Nejdå vi löser nog detta, han blir ju vuxen nu 1 oktober så det är väl sista testningen kan jag tänka, pluttgubbe!