customers

onsdag 5 september 2007

JAG LIDER AV MÄNNISKOSKRÄCK

WSPA manar till bojkott för att stoppa djurens lidande



Jag har sedan länge tänkt att länka till en organisation som försöker hjälpa de stackars gallbjörnarna i Kina.
Jag har björnskräck och klarar inte ens av att titta ner i hålan på Borås djurpark. Om jag mötte en björn i skogen skulle jag nog falla ned död genast. Förmodligen för att de är så totalt över mig i mäktighet, jag är bara en usel människa som borde ätas levande som straff för vårt mänskliga beteende.
Jag följer björnarnas öde sedan några år tillbaka och engagerar mig så gott det går. Jag mår illa av allt djurplågeri men detta får mig att bli hatisk
De stackars björnarna ligger i små burar där de inte kan stå, två och en halv meter ovanför marken. De har en kateter instoppad i gallblåsan och tappas på galla. (Som skall vara bra för potensen givetvis.) Här ligger de år efter år efter år och björnar blir gamla. Vissa har köpts ut för dyra pengar men klarar inte av att leva. Kroppen är demolerad och hjärnan fullständigt ur funktion. Jävla vidrigt. .Läs själva får ni se det finns massor av djur som lider och man kan hjälpa till med namninsamlingar och sånt om man inte kan engagera sig djupare.

Man kan skicka efter nyhetsbrev också på både svenska och internationella sidan.

http://www.wspa-international.org/resources.asp
www.wspa.se

Mer än 7 000 björnar hålls fångna på björnfarmer i Kina och lider av enorma smärtor varje dag när deras galla tappas ur kroppen. Många av björnarna hålls i burar som inte är större än en telefonkiosk och ofta dör björnarna av sjukdomar eller infektioner i öppna sår.
Källa: WSPA – The World Society for the Protection of Animals.





Vad jag har mycket att stå i just nu ändå känns det som om jag bara flänger runt.

I helgen skulle jag varit i Högbo men fick hoppa det på grund av valpleverans och lasarettsturer + allt runt omkring så orkade jag helt enkelt inte.
Jag har inte riktigt samma ork längre av någon anledning och det är skitjobbigt JXXXA höst.

Jag har också glädjen att dela säng med Lucifera några dagar på grund av de två sista valparnas bus med morsan uppskattas inte av mormor det gör däremot sängen!
De åker innan helgen fy vad tomt det blir efter våra kloka små bebisar.

Fast Bomba har ju kommit hem rund och go så vi håller tummarna för nya Corsoungar.
I morgon skall jag blogga om min bästa Åtto.