customers

fredag 14 september 2007

SKÖNINGARNA HAR FLYTTAT

Redan för en vecka sedan egentligen men alla bilder låg i kameran som inte funkade i denna datorn men nu så, även om det tar tid med bilder så skall jag hava tålamod.

Vi önskar Daisy och Snutten, GullePysen, Bond (kärt barn har många namn) lycka till i deras nya familjer. Här fick de lite egentid med supermorsan, de sista dagarna i grästorp.
Python njuter i fulla drag för nu får han ha Marsan alldeles för sig själv och de härjar runt oavsett väderlek.





Här är en bild på pappa Diro också, honom skall jag få se i verkligheten om fjorton dagar för då är dags för en tur till Italien. Det skall bli intressant och jag skall försöka ta fler bilder på honom.
Jag hoppas att det fortfarande är fint väder i Italy så det kan bli ett havsdopp 2007.
Vi skall åka långt söderut denna gången och tar en sväng inom Della Porta di Pinta på vägen hem. De är nog sugna på att träffa Python har jag förstått.

Jepp det var allt för denna dag tror jag, nä förresten det är skitmörkt ute men vi har installerat en strålkastare över gården och det blev perfekt just nu glassar Kenestra runt i ljuset med en mycket väldoftande bakdel. Hennes käre far är förtvivlad över att han inte når henne genom fönstret. Efter ca 280 hopp och krafs beslutande han sig för att prova bita loss panelen på huset.

Han är hal som en ål och ganska stendöv då det är nya löprumpor på gården och detta är Kenestras första löp så jag får skylla mig själv som låter han vara lös. Dessutom är han vrålstark och som ni kanske förstått bestämmer jag bara varannan dag över honom, eller kanske bara var tredje dag om jag tänker efter så att fånga in honom utan mutor är lönlöst.

Ingen glass ifrysen, inga negerbollar eller cookies hemma men han blir aldrig så förtvivlat brunstig att han inte hör ordet KÖTTBULLE, vem bryr sig om brudar då? Inte Kobetto iallafall.

Då kommer han dundrandes sätter sig ner ger vacker tass och krålar runt, lägger "buttjullen" i underläppen och njuter, ingen löprumpa, är godare.

När Maira, Lucy, Anny, Emma eller Marsipan höglöper och springer ner och gör allt för att fånga hans upmärksamhet, då fnyser han och tittar åt ett annat håll, hittar ett blad som han puttar in i underkäken, en pinne som han gömmer i sitt nya hus eller så går han bara rakt in i sitt rum och suckar tungt.Han kan ju inte prata lika bra som Emma tyvärr men jag förstår hans mimik och den lyder- Det är inte lätt att vara poppis matte, stäng in dem och ta med dig en negerboll till mig snääällllla..

Ja den Åttomannen den Åttomannen från och med idag ser jag honom i strålkastarljuset iallafall.