customers

tisdag 24 juli 2007

MITT TRÄSKTROLL

Min beskyddare och en av mina bästa vänner EMMA



Emma betyder väldigt mycket för hela vår familj, hon är nämligen den som vaktar oss med livet som insats, mig i synnerhet. Emma är en av hundarna som det inte händer så mycket officiellt med men som det händer någonting runt varje dag. Därför känns det som om det är på sin plats att berätta vad hon är för en brud egentligen.
Det finns väldigt mycket tåga i henne och framförallt är hon modig och tolererar absolut inget trams ifrån någon. Hon har inga kvinnliga artfränder som vänner men de hanar som orkar med henne trivs hon väldigt bra med istället. Någon gång då och då ifrågasätter hon mig och då får vi bryta arm en stund sedan är allt okey igen. Emmisen ser alltid till att finnas runt mig och med tanke på hur Jean jobbar så är det skönt att ha en hund som till och med hör när grodorna går i gräset utanför.
Hon är en jättetrevlig tik och är aldrig brötig när vi är med. Hon fullkomligt älskar vissa vänner, sedan finns de väldigt många som hon tycker om sen finns det såna som hon inte tycker någonting om alls.
Hon är faktiskt väldigt lätt att leva med för hon är så in i bänkens klipsk och självgående, hon snackar ju också som den värsta utombordaren så ibland skrämmer hon människor fast hon i själva verket bara säger att hon tycker om dem. Hon är så himla rolig också, hon kan hitta på så mycket kul. Fast vi måste alltid ha lite koll på henne annars tar hon till egna ideer om hur saker skall skötas.
Hon är med på det mesta, åker med Jean på jobbet, drar hem ved, springer som en dåre efter fyrhjulingen, sitter med på fiket ja allt sånt där som hundar gör i största allmänhet.
Ännu en av tio som jag inte vill vara utan en enda dag.