customers

måndag 2 mars 2009

NORSKA UPPFÖDARVÄNNER, ÅRSMÖTE o 90 ÅR

I lördags hade vi Norgebesök-Jan Erik o Lillian var här med sina hundar. Vi har inte sett Brave (Hihankaras)på flera år och det är Emmas brorsa och de är helt otroligt lika fast Brave är STÖRRE.

Han tyckte det var såååå roligt att bli fotad.


Här är lilla Chevy


Braves benstomme är tilltalande tycker jag!



Här är NUCH Luna..








Ja så var det årsmöte i går för rasklubben RACC för mig lät Nässjö långt borta men det var inte så farligt vilket gjorde att vi kom i tid. Det var askallt i Nässjö. Mötet var som vanligt givande och en helt ny styrelse valdes i god demokratisk ordning att sedan vissa hoppade av tyder ju på klara samarbetssvårigheter och det säger ju en hel del om vad dessa prioriterar, tråkigt tycker jag. Själv tror jag det är bra med nya förmågor som tar tag i saker utan förutfattade meningar och där rasen står i centrum. Jag tror också att medlemsantalet kommer att öka en hel del.
Med tanke på de höga nyregistreringssiffrorna för rasen borde ju det ökat under åren men inte ett dugg, så nu får vi se då.


Grattis till min älskade lilla mormor som fyller 90 år idag. En grav diabetiker som kämpat under ett par års tid med amputationer och ålderskrämpor. Jag vet att hon inte alls gillar livet som det är nu. En krutkärring som under tvång och hot var tvungen att sluta köra bil för inte så länge sedan.
Hon har alltid varit frän men nu sviktar minnet och hon blir fort trött.
Hon ringde mig på min födelsedag förrförra året och var förbannad på hennes gubbe för att han sa att jag fyllde 35, hon blev skitsur och ringde upp mig.
-Du knäpphuvet här hemma säger att du fyller 35, det gör du väl inte? Du har ju inte ens fyllt 30 för det hade jag väl kommit ihåg. (hon svor mer än vad bloggen klarar av)
Jag blev så full i skratt och svarade henne helt coolt - Nä mormor du har rätt han ljuger. (jag fyllde 36)
Mormor kontrade och sa det visste jag väl!
Iallafall ringde hon detta året med, klar i knoppen med viss kinesisk tidzoon, skrattade och velade sedan kom det. -Har Maira fått några valpar än? Hmm lilla gumman.
Mormor är en djurmänniska, tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. Hon var med i Danmark när Jalle blev internationell champion och när Maira blev finsk champion så hon har alltid varit engagerad och full av äventyr. (mormor o jag är lika som bär)
Vi skall dit idag iallafall och kanske tar jag Maira med mig, hon älskar den gamla, fast mormor börjar bli skör och med två ben mindre kanske det är tufft med en 50 kg kluns i sängen.
jag skall ta med mig en STOR SMASKIG RÄKMACKA och smyga i henne, hon ber säkert om ngt starkt att dricka till men det hoppar vi idag.