customers

fredag 6 mars 2009

INTE FÖR KÄNSLIGA TITTARE

Fredagar är som jag tidigare nämnt helt hundarnas dag i alla väder. Jag var uppe vid 6 satte på kaffe släppte ut grabbarna utan att klä på dem. Skvallerbyttan Arthur brukar pinka snabbare än tåget och skynda sig in under täcket för att vakna ett antal timmar senare. Just idag insåg jag att han börjar bli en stor kille för när Pyt gapade på fiender utanför staketet stod den lille skiten bredbent och stöttade..annars brukar han komma farandes som ur en kanon och sätta sig på trappen. Inte sjutton får grabbarna stå o vråla klockan 6 på morgonen (Åtto avskyr att bli väckt på det viset) så jag ut för att få tyst på gapet, den lille kom flesande emot mig medan den store tog ett steg tillbaka och sedan for han över staketet och iväg!


In med Arthur under täcket på med gummistövlar, kaffekopp och iväg han var långt långt borta, jag hörde honom vid vilthägnet jag har en halvtimmes jogg genom skogen dit, gissa om jag var nöjd.
Jag vet också att hägnets staket är lägre än mitt vilket gjorde mig aningens stressad.
Vildsvinen är stora och de är argsinta satar, de kan också hända att någon är på utsidan.
Man hinner måla upp fasansfulla bilder i hjärnan men väl framme var han inte där, jag vände hem och ropade inte för han är så kung i skogen så han vittrar mig direkt. Inte i dag för idag mötte hundskrället mig vid grinden studsade och överdrev sin glädje över att jag äntligen kom hem.
Hans oskyldiga ögontjänarblick undrade hur i allsindar jag kunde lämna honom vid grinden alldeles ensam.
Snuttunge tänk om det hänt honom något?
Blöt och väldoftande sprang han in och la sig framför brasan, dagen kunde ha börjat bättre.
Dock är han förlåten, redan långt innan jag kände lukten på honom.



Nu vilar alla hundarna nöjda med dagen, trots lite försening och Marsipan löper vilket Åtto märkte för en vecka sedan dessvärre vägrar han att fatta att Marsipan har gjort slut, finito mannen, hon vill inte mer helt enkelt för mycket show och andra brudar. Sorry för han...



För att lätta upp stämningen lite kommer en skön liten vits med tillhörande bild och nu är det ju så att alla jag känner klarar detta, ni som är lite finkänsliga kan klicka på krysset högst upp på höger sida redan nu. Så med detta önskar jag alla en trevlig helg!

Det var en gång en man som inte var nöjd med sitt redskap.
Den var helt enkelt för lång. Den var hela 50 cm och han visste inte vad han skulle ta sig till så han gick till en häxa för att be om råd. Häxan tänkte länge innan hon sa: -"När du går in i skogen kommer du att möta en groda. Fråga grodan om han vill gifta sig med dig. Om grodan svarar NEJ krymper ditt redskap med 10 cm, men om grodan svarar JA växer den med 10 cm. Det är alltså en chanstagning."
Mannen vägde för och emot, men kom till slut fram till att det var värt att ta chansen.
Han gick in i skogen, hittade grodan och frågade: - "Vill du gifta dig med mig?"
-"Nej", sa grodan. Mannen sprang hem, tog av sig byxan och mätte. Faktiskt hade den krympt!
Den var nu bara 40 cm. Mannen fick blodad tand och sprang ut i skogen igen och mötte grodan och frågade:
-"Vill du gifta dig med mig?"
-"Nej", sa grodan.
Mannen sprang hem igen och mätte.
Nu var den bara 30 cm.
"20 cm", tänkte mannen, "20 cm hade varit helt perfekt" och därför sprang han till skogs igen, mötte grodan och frågade:
-"Vill du gifta dig med mig?"
-"Men kära du", svarade grodan, "Hör du dåligt, eller? Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
NEJ, NEJ och åter NEJ.....!!!!!