customers

lördag 8 december 2007

NU KOMMER SOL!

ÅH VAD HÄRLIGT sommar och SOL after eight på västkusten, finns inget bättre!

Det är så upplyftande med sommarbilder i regnrusket jag som är så där lagom snorig känner mig genast mycket mycket bättre.
Just nu har jag Agnes och Sol (Chili) som skärmsläckare för den här bilden är så fin.


Idag har jag putsat fönster det görs väldigt ofta iallafall på insidan. Där hänger ständigt rester efter två nyfikna grabbar som står där och glor med tryfflarna rätt på rutan. När någon går på utsidan vrålas det ju till och ja då kommer det några rader segt avtryck.
Nya gardiner hänger där med, kom på att det var dags för lite julstämning.
Dessutom har jag inhandlat en massa härliga yankee candle ljus i dag. Ett jättestort guldrött som doftar glögg, ett par christmas vaxkakor och lite sommardofter som tänds på nyårsdagen för då får det vara nog. Jul firas nämligen bara i max tre veckor här i huset för jag är ingen julig naturbegåvning direkt..
När jag handlar ljus vilket jag gör i en pytteliten butik på österlånggatan i trollhättan, en sån där gammaldags nere i källaren. Där får jag smågodiskänslan över alla doftande ljus.
Ok på tal om smågodis på hemköp för ett tag sedan stod det en liten gullig unge hon kan ha varit max tre år och skulle plocka godis men väntade på mamma. Hon kom inte riktigt intill dels för mig men också för en rar gammal tant med rullator närmare nittio skulle jag tro. Hon såg den lilla och böjde sig över och sa Oj då, står jag i vägen för dig lilla vän. Gullungen tittade på tanten och sa väldigt tydligt -jag får inte prata med fula gubbar för mamma och pappa. Herregud vad härliga de kan vara både tanten och jag blev fulla i skratt och tanten sa, det är alldeles riktigt passa dig för fula gubbar. Raringar!
Nu skall jag gå upp och sätta mig framför tv:n med en filt och ett megastort glöggljus och förmodligen minst åtta ludna ben i soffan och under filten.