customers

måndag 31 december 2007

GOTT SLUT OCH GOTT NYTT 2008


År 2007 börjar gå mot sitt yttersta slut och vi kan lägga ännu ett till mycket händelserikt år bakom oss. 2007 har faktiskt varit ett alldeles lysande år om man bortser ifrån väder och vind och de få bakslag som varit har varit omtumlande, snabba och jävliga precis som det brukar vara, sedan går det vidare och livet skall tydligen vara så.
Höjdpunkterna är betydligt fler som tur är och jag skall summera några av dem.


Vår V-kull föddes och tre valpar gjorde livet konditionsmässigt mycket bättre, i Juli kom vår 070707-kull och det var fyra kloka små godingar. En natt fick Marsipanen äran att amma Unicos B-kull som bevisar vad gott det är att samarbeta sedan kom Limited Edition kullen, två sköööningar.

En annan höjdpunkt var när Helena ringde ifrån nynäshamn där hon och Denya stod på lydnadspallen två dagar i rad.
Sedan hade vi vår träff—härligt och 12 stycken nya MH- beskrivna hundar.
En hel kull D-kullen är friröntgad runt om, Alice och Åtto är föräldrar så vi njuter av det för det händer kanske aldrig igen!



Om man ser till utställningsbiten har vi dykt upp på 28 utställningar runt omkring och om man tänker att det är 52 veckor på ett år så känns det som många nu i efterhand men då har jag ju ännu en grej jag kan göra bättre 2008. På dessa 28 resor har vi blivit BIR 15 gånger och BIM 12 gånger av dessa 28 har vi inte segrat på 7 men på alla utom en var placering som nr två i något av könet.


Sammanlagt samlade vi också på oss 31 cert (en drös är Pyts) 9 CACIB och 69 CK. Titlarna som fanns att ta Svensk vinnare-07 fick Åtto, Norsk vinnare-07 fick Kenestra och Nordisk vinnare -07 fick Rocko. Fyra Champions blev det ockå.ROCK; AMIR; ENEIDE och SWEETY

Utställningshöjdpunkter förutom ovannämnda är naturligtvis lilla Stockholm där Saya blev Champion och sprang mot pappsen i BIR o BIM vi hade båda certen med hem. Debuten av flickan i Havanna som blev Champion i Sofiero och där förstod jag också att eftersom Python fick cert nr 19 i ordningen skulle han få sitt tjugonde på championdagen.
Kenestras BIR i Åstorp—ha ha vilken utställning hela den dagen lägger jag på minnet, precis allt.
Ransäter där Maira var med och blev tredje bästa tik och BIR veteran. Växjö med Cleo därför Anders blev så glad. Creedos BIR och Denyas första cert i Götet. Samt Pythons championdag Cert nr 20.

Alla lyckade shower är något alldeles men allra roligast är det ju när Magnuslundarna ligger i täten och trycker. Vi var ett gäng på tio till stora Sthlm och nio CK när vi tog rökpaus efteråt..


Några tack passar väl också in i dagens resumé. Först och främst finns det tre tjejer som gör detta åkande möjligt och det är Christine som fixar dagturerna,
Jessica och Liv som håller ställningen i övrigt. Jessica tänker som jag så jag är heltrygg. TACK VÄNNEN!
MA för att du fixar en ny hemsida---du fixar det galant.
TACK snälla duktiga fodervärdar, valpköpare Ni är BÄST!
Jag skulle även vilja tacka Daniela och Mariano för kanonhundar, råd och stöttning men jag vet att de bara kollar på bilderna i bloggen så jag kommer att tacka dem på annat sätt.


VARNING! Håll alla valpar/unghundar oavsett ras under uppsikt ikväll, gå inte ut med dem vid tolvslaget det är jävla idiotiskt! Oavsett om de klarar av det eller inte—ge dem något riktigt gott att tugga på så de håller sig sysselsatta istället. En smäll vid fel tillfälle kan förstöra dem för resten av livet.


Några nya hundar då? Jadå redan på nyårsdagen kommer en stadig Italienare hem så om ni är nyfikna får ni kika in strax efter nyår.

MAGNUSLUNDSVALPAR kommer så småningom vi planerar omsorgsfullt just nu och gör inget oväntat.

Nyårslöften? Njae tveksamt detta år då jag nöjer mig med att göra som alla andra år det verkar vara ett bra koncept, inte sluta röka bla. Fast det är klart att några har jag, fast jag skriver inte om dem ifall jag inte kan hålla dem, för man skall inte lova en massa saker och sedan balla ur det är dumt.
Så det var allt för 2007 tror jag timmarna går och det snöar lite vitt lätt puder, -1 grad äntligen jag vill ha vinter för att det skall vara vinter och inte samma årstid året runt hoppas det håller i sig för då börjar året perfekt!
GOTT NYTT 2008!
HAPPY NEW YEAR!