customers

lördag 10 oktober 2009

OOOOOPS........VWW-09 PART TWO

HE DID IT AGAIN VWW-09 KOBE
Här kommer lite updates, jag längtar efter mina killar!! De är på väg hem och kommer i natt..

Det är inte helt enkelt på dessa stora hundutställningar och jag är så stolt över dem båda, framför alla Jean för att han ställer upp på mina galenskaper och gör det alldeles ensam dessutom! Nu hade han sällskap på plats som tur var och jag tyckte Jessica sa att hon fotat dem.


Hur som helst så blev han best of breed veteran vilket innebar att han stod bland de fyra som skulle göra upp om BOB, herregud om jag varit där var nervös jag skulle varit.

Domaren tyckte att Åtto var unik för sin ålder och det är ju roligt att höra och kritiken kommer översatt för jag har inte brytt mig om att lära mig slovakiska för enbart detta.

I gruppen gick det inte, i övrigt var det en stor församling Cane Corsos och Jean såg en hel del snyggingar. Överlag var det enligt mig bara snyggingar kvar på slutet så domarna gjorde ett bra val. Enbart mörka hundar gick hem sägs det och så kan det väl vara. Det var tydligen massa hundar som inte dök upp? Man kan undra var alla friska välmående veteraner är i världen?

Ja kanske var detta sista gången min älskade Åtto visade upp sig så sade jag iallafall när jag anmälde honom till världsutställningen, hoppet är ingenting MÅLET är allt och han har än en gång visat att han är en Cane Corso i världsklass och han har uppfyllt mitt och hans mål.

Han är utställt 55 gånger med CK, alltså excellent och han kan numera titulera sig som

NORDV-03, SV-04, SV-05, SV-07, SV-08 SUCH, VWW-09 RIPRODUTTORE CH KOBE

Fan vad coolt!