customers

fredag 2 januari 2009

VACKERT VÄDER

Det är helt otroligt vilket gött väder det är och istället för att lägga energi på att städa kan man greja med hundarna istället.

Arthur han blickar bara framåt just nu och kan inte riktigt fatta varför de stora killarna har lite löpkänning. I dag har Pippilotta visat honom den där ankan hon har där bak inifrån men han fattar ingenting, att hon inte låter honom gå framåt utan stoppar upp honom och blir stående där tycker han bara är fånigt.





Det är mycket bättre med Marsipanen hon leker så det sprutar isbitar om tassarna och det är så klart toppen. Nu får de sota för det allihop, för att de varit alldeles för snälla med den här lelle Arthur. Han är snabb som blixten och tar tag var han kan och där hänger han.
Pythons tålamod är störst den stackaren räddar vi ur Arthurs grepp typ 200 gånger om dagen.
Han lägger upp för det själv i och för sig men vi lider och kvider när vi ser det.
Tiden börjar närma sig för att få leka med Emma, det är det sista halsskinnet han biter i.
Hon kallar nämligen saker sina rätta namn, lilla Emmisen.

Idag har jag fått lite avlastning med hundarna, Stina och hennes pojkvän har tagit Adel o Alena på en rejäl promenad. Han är en bra kille den där Joel, tänk att han köpte "Leilas bakbok" till mig i julklapp. Perfekt!

På tal om julklappar, kolla in denna då! Som jag har scannat in framsidan på det är ett fotoalbum på Amanda. Hennes matte har för mig en oanad egenskap, att scrappa till det. Så himla fint, jag kanske kan lära mig. Den ligger på min bänk bakom bordet så alla som kommer hit och fikar kan titta i den och jag kan när som helst kolla in snuttungen.



Sedan börjar det ju närma sig My Dog i göteborg och förmodligen hinner jag inte blogga mer innan. Även om kameran är med varje sväng.
Så det börjar klockan nio i ring 1 för er som kommer och tittar och för er som skall ställa ut kom i tid så domaren slipper att vänta, eller bedöma någon annan ras innan.. blink blink