customers

måndag 12 januari 2009

LP 1 NORDV-08 WINNER-08 Magnuslunds KAH BALTZAR

Är här hemma på lite romantisk semester nu är ju inte denna gossen speciellt romantisk av sig i och för sig men han kanske blir.
Han är störtförälskad i Pippilotta och hon i honom men det är inte henne besöket gäller, jag kan förstå att kärlek uppstått för de där två är av samma skrot och korn.
Brudar i all ära men skogen är hans favvoställe som han härjar och idag har det varit riktigt skitväder med blåst och regn så att få till bra bilder var inte lätt. Väder och vind bryr sig inte Kah om det minsta.
Den här stenen var ifrån början ett riktmärke för en alldeles nyinflyttad vilsen rottweilermatte för 13 år sedan och hittade jag den hittade jag hem. Den har också agerat fikabord, många nallar, barbiedockor och lego bitar har plockats fram på den och där uppe har Stina suttit och lekt skyddad ifrån tacklingar och annat bus många många gånger medan jag lagt spår i faggorna.
Idag är det en utsiktsplats för hundarna och igår bad jag Kah hoppa upp och idag satt han där innan jag ens hann blinka-precis som de andra. Lite kul!


Som riktmärke behöver jag den inte längre förra året var sista gången jag gick vilse. Jag är faktiskt bra på mycket annat och skogen är apstor!

Kah mår toppen och är väldigt nöjd verkar det som, lite väl morgonpigg men det är så mycket ösa i honom så han kan lixom inte vänta på att det skall bli morgon. Han väcker mig med ett snack som är lite svårbeskrivligt men det går inte att missa.
Jag är imponerad att ha tre kullsyskon vid matdags och där är de tripp trapp trull.
Kenestra äter som en häst och kastar i sig maten, Kah äter som en häst och suger i sig precis allt, Gyller äter som en häst och får mest men då hinner jag ta en cigge under tiden.
Vilka syskon att äta....


Jag har en känsla av att Kenestra talade om för Gyller att det är cool med Kah och talade med tydlig stämma till Gyller en gång sedan dess är de jätteduktiga med varandra.
Så fort Kah har varit ute skyndar han sig in i bebisrummet ( där han var som bebis) och letar efter godis, så söt så det missar jag aldrig det finns lite hundchips till honom varenda gång. Det skall han få med sig en påse hem.







Hmm det kommer mycket mera om Kah hela veckan för det är en rolig muskelknutte med ett sinne för hur mycket bus som helst att han nästan dör av lycka och hoppar upp så jag har honom precis i ögonvrån i typ 100 knyck när vi busar i skogen..
Han är fantastisk helt enkelt!
Malin och Christoffer han mår prima och sköter sig perfekt..just nu snarkar han ljudligt och låter lika gott som sin pappa.


I dag har jag fått ett foto på kennelpojken i brevlådan! Det var inte ifrån honom själv om man säger så mer om det kommer och tills dess håll hastigheten på vägarna.