customers

lördag 10 januari 2009

MY DOG

Utställningen i göteborg är två dagar hund skulle man nog kunna sammanfatta den där.
Själv har jag aldrig varit impad av utställningen i sig därför det börjar med ockerpriser och slutar med samma. Om man som utställare kommer med hundar och skulle råka ha med sig sitt åttaårige människobarn måste barnen på egen hand gå hela vägen ensam till besökarkön stå i den kön själv och sedan stå still någonstans och invänta föräldrarna. DET GÅR ALLTSÅ INTE ATT BETALA ENTRE FÖR BARNEN I HUNDPASSAGEN! Du får absolut inte ha hunden med i besökarentren om du vill följa med barnet dit går inte det heller för då gapas det hej vilt. . Pust pust. Med tanke på att anmälningsavgiften var 440 spänn per hund kanske utställarnas barn under 13 skulle kunna få gå in tillsammans med hund och föräldrar gratis.
Jävla dumheter, fetglöm det göteborg--fetglöm.


Hanhundarna första dagen har jag ingen koll på men att Rocko o King Kong fick ck och placerade sig vet jag. Då är man disträ faktiskt, sorry men jag var så i andra tankar inför VVV Livs debut så jag vet inte hur jag stod. Livans debut gick ganska bra, kronan trillade ner väldigt snabbt, hon fick en etta och på tisdagen visste hon precis och gjorde en utmärkt insats och fick en etta även då trots lite rakningar och ett rejält ärr i kissen som domaren på tisdagen nästan fick doppa näsan i, han ville promt se så sure--just det ja hon löpte också! Stackars farbror.
Så Livs utställningskarriär är på gång.
L.E Wotan var en pärla som vanligt och fick en etta ibland de stora grabbarna, de är ju så unga ännu både han och Apple "Aroma".


Här är Magnuslunds Kibibi after eight på ett foto ifrån sommaren, på måndagen tog hon sitt andra cert och blev BIM.
På tisdagen sitt tredje och blev därmed Champion.
Tredje bästa tik blev vår yngsta förmåga NordJv-08 Limited Edition Apple...jätteduktig heja heja



Här är King Kong tisdagens BIR hund med CERT o CACIB nu har han bara ett kvar till sitt Championat och det jobbar vi på folks.










NÅGONSTANS HÄR SKULLE JAG HAFT ETT FOTO PÅ MAMMA ZHULU SOM OCKSÅ VAR MED OCH KOM TREA MEN DET HAR JAG INTE FÖR JAG ÄR VÄRDELÖS SOM FOTOGRAF Hon har bevisat många gånger om, hur bra och värdefull hon är som hund som familjemedlem och som mamma. Sådana som Zhulu växer inte på träd.
Denna helgen är egentligen bara hennes..och ungarnas mamma till Kibibi, King Kong, Apple och Wotan med två olika karlar.





King Kong älskar verkligen det här med utställning men han känner inte ett dugg för att stå still och vara fin, det är liksom inte så roligt det är mycket roligare att bråka så mycket som möjligt så att handlern får jobba lite och det tycker jag med. ha ha ha Om den här King Kong verkligen vill visa sig ifrån sin snygga sida undrar hur det går då?







Bibbi igen, matte Christina tyckte det var skönt att det var klart med Championatet så att Bibbi kunde få slappa kungligt. Njae det vet jag inte om jag tycker, det är väl nu det börjar?


På tisdagen ställdes även Zero Zero Seven men trots excellenta rörelser och kroppskonstruktion föll han inte domaren i smaken och så kan det vara ibland men duktig var han.
Efteråt samlades vi ett helt långbord på Bamboo och det är alltid trevligt att träffas och prata en stund i lugn och ro. Två små tvååriga lillmattar var också med, Nova och Ängla som var så rediga.


Kolla in småbrudarna då..som varit på deras första utställning och varit så duktiga så.
Gullungarna är Alva som kom etta och Amanda som kom tvåa.
Bra jobbat och grattis!

Det kommer lite frågor rörande CACIBENS betydelse så det kanske är dags att förklara i skrift för er som inte har riktigt koll för det är inte helt lätt för er som inte är så utställningsberikade ännu.
Malin och jag har bytt bebispojkar några dagar vilket innebär att Python Andersson kissar på stolparna i Trelleborg och Kah Baltzar på granarna i Magnuslundsskogen.
Han har en uppgift här på lunden och tycker inte alls om att bli kallad för bebis längre.....det är ju pinsamt ju.
....fortsättning följer.