customers

söndag 27 april 2008

SATISFACTION

Om jag lägger ihop alla tillfällen med hundarna som har gett mig någon form av glädjerus, så står Eneide aka Cleo Queen of Uddevalla för en ganska stor procent.
Vet att jag skrivit hennes story och att jag visste att hon gått stärkt genom livet.
Kanske lite förhastat, galet, orättvist kan tyckas men som sagt nu är det gjort.
Nu har vi det på papper också, KÄND mental status utan några som helst kvarstående rädslor.



Här är hon på väg ...................







Hon klarade banan galant, var lite brydd om vad dumpen var för filur, men med lite stöd löste hon det och glömde även den. Sedan klarade hon sig själv och var så himla duktig.

Skotten kunde haglat över henne för hon brydde sig inte ett skit, hon glömmer vissa saker väldigt fort, trampar glatt och stolt vidare i livet vilket är helt enastående.

Hon var inte ensam Uddevallare faktiskt utan allas syster yster IZA fanns på plats och har man växt upp och ingår till viss del i flocken så är man inte sämre bara för att man väger åtta kilo och är den gulligulligaste lilla skit på jorden eller hur är det egentligen?




JAHA Iza Cairn TERROR stod för all förbannelse denna dag, hon var så ilsk och gormade på styggisarna i skogen, grrrrrr jag blev så glad trots förlorad hörsel, när hon stod framför mig hotfull och skällde för att sedan helt koppla ur turbon och ta härlig kontakt med figgarna själv och blev så himla glad över att det var människor--som hon verkligen tycker om.

Tänk er att en sådan här söt liten snutta kan bli så arg och vi är alla glada för att hon inte väger 50 kg eller kanske tvärtom vi skall vara glada för att inte våra CC har samma temperament som Iza. Iza är ju mamma o Roffes men det kommer alldeles strax upp en egen sida med resultat och lite planer om henne på vår hemsida. Man kan ju inte ha en sådan här fin hund utan att visa henne ju!




Jamen vem är det här då? Den nordiska vinnaren, självklart självklart Anders så var ju den finaste, bästa hunden också med på plats. Han är redan MH:ad

Det spelar ingen roll vart vi kommer så samlas alla människor runt den här godingen, som älskar att vara i centrum och lattjar runt.


Visste ni om att avundsjuka mindre kunnigt folk tycker att fel hund vann och hojtar om det?
(inte vuxet normalbegåvat men ändå)
Låt honom vara, han är inte min, jag hoppas att jag skall behöva skippa försvara/jämföra hans utställningframgång, stam, mentalitet och HD/AD för det kan nämligen inte bli så mycket bättre.
I hope some day you'll join us.





Nu skall jag snart åka iväg och kolla på en annan riktigt trevlig kille som skall göra sitt MH.

Bye bye