customers

lördag 19 april 2008

REHABILITERING

Av gräsmattan, kan det bli så mycket bättre förhållanden? Sol och torka samt ett glatt gäng med mossrivare. Grabbarna i synnerhet de brötar skiten av leran och tar i för kung o fosterland. Boomern har kommit ut, så de är lyckliga och helt besinningslösa, att det kan vara så roligt.

Fotade inte Pyt med Boomern idag utan det fick bli med en vanlig läderkula som sett sina bästa dagar tillsammans med ett gäng andra. Mina hundar är fullständigt bolltokiga allihop.






Christine spelar match idag, egentligen skulle vi vara där och hejja på men det är en vanlig träningsmatch så jag hoppar och leker med hundarna istället. Det blir ändå hela sommaren som man står på läktaren och vrålar.

Python offrar sig alltid, det finns inga för låga, höga, snabba eller långa bollar för honom utan han kastar sig bara, precis som Rullgardina som aldrig fäller ut landningsställen vilket hon får sota lite för nu ett tag.
För övrigt mår alla hundarna riktigt bra och det märks att det är vår i luften. I går kollade jag efter grodyngel men de är inte riktigt klara ännu. Ett vårtecken annars är ju Pyts dammbad och det kom i samband med boomern, toal utmattning och vårbad gjorde att en nöjd liten prins somnade av tidigt igår kväll fast som vanligt inte i sin egen säng.
Maira förbereder sig för den stora dagen och hennes gamla ben är fulla med spring, hon får dock inte härja med Boomern långa stunder alls till hennes stora förtret. Hon skall få mjukisbollar på den stora dagen istället sådana med stoppning som hon kan förstöra och ruska ur i hela trädgården.



Efter flera månader fick jag telefonsamtal från Norska kennelklubben angående en utställning vi var på i Hamar. De ville ställa lite frågor angående förfaringsättet i Cane Corso ringen. Hade totalt glömt av det men inte NKK och utställarna, så nu skall vi se vad som händer med det. Ibland blir man förvånad hur människor underskattar regler och förordningar som kanske inte betyder något för vissa men kan vara nog så viktigt för andra.
Jag skall ialla fall skriva ihop några barska rader både till NKK o SKK har jag lovat, om det nu kan vara till någon hjälp, vad vet jag



nu skall jag förbereda kvällens middag, en gräddig potatisgratäng och riktigt rött kött till samtliga magar. Skrev jag att solen skiner?