customers

måndag 4 februari 2008

FOTO-KNYCKAR-TAGEN

med inriktning på MH om någon är intresserad av lite statistik.




I dag finns det ca hundrafem 105 cane corso med känd mental status i Sverige, av åttahundratjugosex 826 reggade fram tills nu. (?)

Några av dessa är naturligtvis för unga för att vara beskrivna mestadels av 2007: orna
Men jag tycker det är roligt och ganska viktigt med den mentala biten och vill därför passa på medan vi håller på att fixa o trixa med hemsidan redogöra vad Magnuslundarna har åstadkommit på Mh-fronten. Kobekidsen kommer också att dyka upp igen på hemsidan under våren.
Nu är jag inte mer än människa så något enstaka fel skulle kunna dyka upp och då vore det tacksamt om ni rättade mig.
Om vi börjar med Kobe, så är han pappa till fyrtionio åldersberättigade ungar.




Av dessa har tjugonio 29 känd mental status. då det bara finns hundrafem 105 st innebär det att något mer än 25% av ALLA beskrivna hundar är Åttos avkommor.
det är följande hundar.
Hihankaras Fantasia di amourica och vår Emma
Suediccas Xcellence, Xplorer, Xcelsior, Xl, Pondus, Primo Prozpero, Promezza och Potenza Panzike
Amouricas Kristiansen och Klaudia
La padrona Averna
Amy och Adriana ifrån Mira
Magnuslunds Saya, Sasso, Dunder, Supertramp, Sol, Zeb, Denya, Daffie, Deva, King Kong, Kito, Kah och Kazper.


Inte illa lyft på benet!



Ja här kommer ett av fotona jag knyckt, det är Kazper ett Kobebarn och tillika Magnuslundare med känd mental status. Gulleplutt! (det var okej va?)







Så till våra egenuppfödda som vi stolt kan meddela att trettiofyra 34 stycken av dessa hundrafem 105.
och tjugo till är efter Magnuslunds hundar.
Våra egenuppfödda hundar kommer att presenteras tydligare inne på deras egna små sidor, så jag rabblar inte namnen här och nu. För min tanke är att lägga lite mer fokus på MH inne på den nya sidan, även Magnuslunds barnbarn.
Under 2008 kommer vi försöka få till ännu en tvådagars, så för er som missade tåget 2007 kommer det igen men det kan vara dags att tänka på redan nu om ni vill vara med.


Näää nu har jag knyckt en bild till och det är på Andersonskans Malin innehavare av Buteo Roads kennel. http://www.buteoroads.se/ .


Malin är hemsidefixaren och det är till henne alla skall skicka fina bilder på voffsingarna, så de kommer in på hemsidan. Malin är ju matte till Zhulu och Apple också förståss och även mamma till den gulligulliga Nova. Hon är proffshandler också ju och på fotot springer hon med en ljuvlig liten amerikanerna som heter ZILK´S MISS-CHIEF men kallas för Dolly.

TACK för hjälpen Malin!

I kväll har jag smaskat mig berusad på chokladpraliner ifrån BERZELII i göteborg och det var det bästa godaste jag någonsin smakat. Helt galet gott och det var något av det godaste i tacksak vi någonsin fått.
TACK S ! det verkligen uppskattat och passade mig fullkomligt i smaken.
Nä Pyt ligger nerbäddad bakom mig och är totalt borta med drömmarna så jag får väl också droppa av.