customers

söndag 28 oktober 2007

MAN BLIR ALDRIG FULLÄRD



Shit vad denna veckan har gått fort, från söndag till söndag helt galet.

Hur som helst så tränas det hundar från morgon till kväll och det innebär en sjudundrandes fys även för mig men man mår riktigt bra av det. Jag mår som allra bäst när kondisen får bekänna färg. (läs flås och röd)

När kvällen kommer sitter jag vid datorn för jag passade på att införskaffa mig inlogg o lösen ifrån ENCI veterinär avdelning. (de har en egen tufft va?)under Italienvistelsen så jag kan får reda på sååååå mycket bra och roligt. Nu hör jag ju till dem som har minne som en häst och älskar statistik så jag läser och memorerar. Det finns lika mycket info om de Italienska hundarna om inte mer som på skk hunddata/avelsdata äntligen äntligen. Det är grymt intressant och ett bra kanske nödvändigt hjälpmedel för mitt avelstänk och en timme är ingenting och det är beroendeframkallande så man kan inte sluta. Tänk vad bra det tackar vi för.

I Ancona var vi på en fantastisk veterinärklinik en halv dag och lärde mig en massa nytt igen av duktiga hjälpsamma veterinärer. Vilka röntgenproffs, vi är inte så bra i Sverige som vi tror. Kunnigheten gjorde mig förvånad efter allt jag hört men nu kan jag lugnt andas ut och blev en erfarenhet rikare.

Mina uppfödare är även mina uppfödarkollegor tillika vänner så den hjälpen är guld värd. Man lär sig alltid något nytt. Tänk när han skulle ge hanarna vatten och han skulle fylla på till Åtto och jag skrek nej nej jag har annat vatten och sprang dit med mitt köpevatten på flaska. (ibland tycker han nog att jag är lite underlig med snuttefiltar, sängar, ben och tillbehör)

Som ni säkert förstått pajjade den gamla datorn för alltid och ingenting gick att spara. Så jag har inga mailadresser eller någonting kvar. Så är det så att ni vill får ni gärna maila nu på min gamla adress igen magnuslunds@telia.com så jag får in det i denna. Vissa har jag haft i minnet men långt ifrån alla.

Det är skitirriterande för det fanns massa bilder, mail, nummer och adresser som bara blev nada. Grrrr som tur är fattade jag någon dag innan att det skulle gå åt fel håll så snälla Lotta tog hand om en del viktiga mail bla. TACK Lotta! Nu får du ta dem om du vill.

På tisdagen var Jean ledig så vi hundade tillsammans det är inte ofta men genomkörda hundar fick vi. Åtto drog efter råddjur och försvann en stund och Jean blir så orolig över att han skall försvinna för alltid. (hmm dessa nervösa karlar, jag startar bilen och ropar hejdå så högt jag kan så kommer de allihop i full sula, Åtto allra helst)

På onsdag plöjde bonnen stubbåkern och det är roligt men väldigt skitet så kanske är stubben bättre. Det luktar lera ännu.

Sedan har det varit uppfödarmöte i rasklubben och jag var inte där.

På bilden är Cobra och Booa, smaskens smaskens

Nu skall jag klicka vidare på ett annat språk en timme eller tre.