customers

måndag 8 oktober 2007

EN HÖGST VÄLMÅENDE RIKSKÄNDIS

Dagens blogg tillägnas en rikskändis!
Alla vet vem ENEIDE known as CLEO är--den stackars trettonmamman. OM det skulle undgått någon så fick Eneide 13 valpar då hon själv var valp. Hela Cane Corso Sverige var i upplösningstillstånd i alla fall vid denna tidpunkt och JA det är minst sagt bedrövligt.
Stackars hund! Om fem procent av alla de rykten vi hört om denna stackars hund är sant så är det tillräckligt, för att bli spyfärdig. Om jag skulle ägna en minut åt detta varenda dag skulle jag gå runt och spy. Jag hade ju även varit tvungen att spy på folk som behandlat henne illa, åt folk som skjutit på henne med luftgevär, glömt henne i bilar, på andra uppfödare som hotat ägarna på fyllan, hotat f.d ägarens barn, det finns så mycket historier ifrån alla håll så jag måste stänga av.
Cleo har ett nytt liv nu, vi måste gå vidare för hennes skull.


När vi köpte Cleo (inte via blocket för 25.000:-, 18.000:-, 10.000:- eller 4000:-)utan genom fd. ägaren som var trött på alla uppfödare som ringde och krånglade, snokade och hotade. Vi köpte inte Cleo för att hon var snygg, eller smart eller en utmärkt avelshund. Inte heller för att hon var HD-fri. UTAN FÖR ATT HON VAR EN CANE CORSO en som behövde oss helt enkelt.

Som jag sagt förut så har hon gått stärkt genom alla tragedier även om själen är lite trasig och ger sig till känna ibland. Hade det varit annorlunda hade hon fått knalla över den där färgglada bron som jag sett folk skriva om och innerligt hoppats att den funnits. Cleo är en så högt älskad hund för många av oss i hennes närhet. För oss är inte Cleo trettonmamman, hon är en familjemedlem. Då kan ni tänka er vad hon är för familjen Oskarsson!
Jag är en så förnuftig människa att jag inser att en hund har det mycket bättre hos en helt vanlig familj än på en kennel, framförallt hundar som Cleo. Cleo behöver inte dela 24 timmar med tio andra som skall rymmas i ett hjärta utan hon och Rocko delar på livet. De delar även på Anders o Nettans säng. De två är världens bästisar, de har en liten Emelie att busa, kela med och vakta på. En husse och matte som skämmer bort dem i överflöd med allt som tänkas kan. Det fattas inte Cleo en enda jävla grej här i livet, hon har det så himla bra så om ni bara visste. Ingen hade kunnat ge henne ett bättre liv som plåster på såren.
Ibland när vi tar henne utan Anders och Nettan måste vi berätta för henne att de kommer och hämtar henne igen. Nu har hon äntligen förstått det, husse och matte kommer tillbaka!

Tänk er själva att inte riktigt veta......







Då kommer man till det som gör att jag funderar på hur någon i sin enfald tror att vi skall para henne eller har parat henne nu? Om den tiden kommer så har hon sopat banan med flera av de hundar vars ägare besitter upphovsrätten till allt skvaller. Ni kan vara lugna hon är i form ett bra tag till framöver. Med tanke på vad jag tycker om tikmissbruk.
Jag vet inte om Cleo har haft en, två oreggade kullar, det var före min tid, för Cleos skull har vi lagt det bakom oss. Någon hävdade tre kullar,men det måste varit någon riktigt oklok människa för en tik löper oftast två gånger om året. ALLTID fördröjt efter valpning. Så att få två kullar inom sju, åtta månader med ett löp mellan är alltså näst intill en omöjlighet, de går ju dräktiga två månader också.
Jag förstår att alla vill veta, vad jag inte förstår är att det tisslas och hittas på helt knepiga grejer kring en stackars hund vars liv är på topp. Ni behöver inte skriva fler mail ifrån okända hotmailadresser eller skriva till skk eller Racc för det ni hört eller inbillar er är inte sant. Vi har inte ägnat en tanke åt det hållet.
Trettonmamman Queen of Uddevalla mår idag som en drottning, hon är INTE PÅSATT, hon är en älskad, frisk glad skit med ett nytt liv fullt av äventyr!
Jag tycker att vi fortsätter ge henne det bästa resten av hennes liv.