customers

torsdag 1 november 2007

KOBEKIDS med KÄND MENTALSTATUS

utan på Lille Gyller, vi valde att avbryta utan större krusiduller och kommer att ge honom en ärligare chans nästa gång. Har hållt på ett tag nu och känner mina löss kan jag tycka.


Ialla fall så var Zhulumatten Malin och jag uppe i ottan för att se kidsen på banan. Vi hade inte tid att fika utan drog runt på en kaffekopp hela dagen, vi var slut som människor egentligen för det var många promenader.


Men men de andra skötte sig med beröm godkänt, det innebär att 7 stycken eller egentligen 8 Kobekids till har gjort det och de flesta med de egenskaper jag önskar. Mycket bus. pigga och lekfulla tjohoo.



AMY lilla skitungen såg så alldeles förvånad ut men tänkte snabbt och var snabb.

Adriana nyss omplacerad var jätteduktig med sin nya ägare och växte snabbt under banan.

Benny den minsta Kobeungen (han kördes tyvärr i en 90 tvätt som liten, så det går inget vidare i utställningsringen)eller hur nu det är, stormade på och gav allt han hade och lite till precis som de skall vara. Tyvärr missade jag snutten för han gick på söndagen men kom lagom till beskrivarens öppna kritik. Underbara hund! Gunilla och Roffe har även lilla Liv som också är en Cane Corso.


Så var det fyra brötiga ursnälla grabbar ifrån K-kullen som möttes igen efter ett helt år! Som ni säkert förstår så var det ett kärt återseende (eller hur?) Här är Kah med husse och matte.
Thohoo här är Kazper på uppvärmningen, dagen efter berättade figgarna hur han spårat upp dem alla i skogen och vi förstod allt det för han busade och försvann iväg under längre stunder. Jo just det han spårade figgarna två gånger. Han är väl för rolig han hoppade upp i skramlet sedan i väg för att kolla in spökena.....tror det tog en timme för han var ju tvungen att springa ett varv med kamptrasan också.

King Kong Cool och stadig kille stark som en oxe med massa gripande.

Kito kom också och gjorde riktigt bra ifrån sig trots sin unga ålder blev han urförbannad på spökena och attackerade till och med. Stod framför matte och mullrade kavat, hälsade galet och glatt när han fattade att det bara var människor. Åhh vad roligt Anne behöver aldrig vara rädd för spöken iallafall.

Summan blev fyra roliga bröder som hade ett genetiskt påbrå nämligen att sno kamptrasan och sedan hålla för öronen och dra iväg så fort det bara går. Retsamt kom de ganska nära och körde stilen..ni kan inte ta mig ..ni kan inte ta mig...och en blixtsnabb fint och drog igen. Det kändes av lite irritation på testledaren för egensinnigheten att springa runt med kamptrasor i hela skogen varje gång tar tid...skitlång tid men oj vad roligt hundarna hade. Buskillar! Ha ha



Nämen vilka läckra damer har vi här då?

Inga Kobe kids men en av dem har snuskat sig lite med honom och det är inte vad som helst för brudar som får den chansen.

Jo det är systrarna Nike och Nona som på ganska gamla dagar tvingas ut på galenskaper i skogen. De var så duktiga även om de sket i det mesta och agerade höggradigt högfärdigt båda två. precis som deras mor guuud såååå baaarnsligt ro hit med en köttbulle GENAST! Goa gummor är de och känd mental status har de!




Här är Asti som var på annat håll i stockholm närmare bestämt, även hon gjorde ett bra MH.
Grattis ägare Annelie och uppfödare Ingela! (jodå snygg är hon också med precis som de andra)



Sedärja det var lite MH och det var ju halva lördagens bravader. Skall ta mig i kragen nu och få till det med campbilder också. Som försvar har jag mitt röntgen- projekt som tar massor av tid och energi. Men jag har bestämt mig nu för att jag tror att våra veterinärer i Sverige kan sin sak, skam vore det väl annars. mer om det massa mer så småningom. Jag har massor med bilder som jag studerar och känner mig som professor Baltazar. grrrrr Gyller fick HD A/B AD ua/1 grrrrrrr förvånande hur snabbt rasklubben uppdaterar, det är ambitiösa, webborna. Bravo!