customers

torsdag 8 november 2007

ETT VAKANDE HÖNSÖGA

Mormor Marsipan är i farten igen, nu är det två busiga barnbarn att greja med. Hon delar flitigt ut pussar och massor med bus.
De har förresten fått sina namn nu Wotan o Apple, det är helt otroligt vad snabba och smidiga de är på registreringsavdelningen, aldrig något krångel med något.

Ja de små är sååå fina och de bryr sig faktiskt inte om väder och vind alls. Nu går vi till skogen flera gånger om dagen. Jag är ju rökare och har skogen alldeles intill så då tar jag kaffekoppen, Marsipan och gullungarna med mig . Hon släpper dem ALDRIG ur sikte. Alla hundar lär sig snabbt var grinden till friheten är. Likaså valparna och då bär de små benen iväg bland kottar och mossa. Marsipan drar ju iväg och får sina egna rövsläpp men är lika snabbt tillbaka för att checka av att allt är OK. Hon skulle aldrig låta dem gå upp på berget då motar hon ner dem, det syns tydligt att hon blir orolig då.



Men mormor vad busig du är!



Vänta på oss vänta på oss...shit vad det går


Tjoflöjt det är bara att hänga på.




Apple med en kotte i munnen....


.......långt in i munnen


Wotan.......

.....är också en riktig goding så jag förstår att Marsipan älskar dem och tiden går så fort de är redan åtta veckor på lördag.

Wotan är förresten en riktig linslus tillika clown så när kameran kommer fram vet han precis vad som gäller tror jag eller så är han naturligt ståtlig kanske? Apple däremot är helt tvärt om snabb som en vessla, tror jag tagit minst 200 shot på henne men oftast har hon inte ens varit med på bild kanske en svans, en stor nos, en lerig tass fast mest mossa och träd och sällan någon valp.

I morgon är en ny bekymmersfri dag att se fram emot.