customers

tisdag 30 juni 2009

I,m BACK

Det har ju hänt massor sedan datorn ballade ur och det gör den ju när man mest behöver den.

På midsommarafton började flytten och nya äventyr för valparna, mer om det kommer i puppenings under morgondagen.

Sedan på lördagen flyttade det in små söta ekorrar, som lever loppan bland nötter och bär, en är en riktig tjockis och jag skall fota dem riktigt men nu i början vill jag inte störa dem för mycket men de verkar vara väldigt nöjda.
Sedan flöt veckan på och i onsdags åkte Christine på cup till Smögen/Kungshamn och det innebar att vi tillbringade lördagen på västkusten. Jag älskar verkligen det!

Stinas lag är jätteduktiga och tog sig till final, samma rysare som förra året fast i år vann de!!


Glada tjejer och det är häftigt!


På söndagen var det utställning i Borås, 17 anmälda hundar och jag kommer inte ihåg domarens namn just nu men tvåor och treor haglade och den enda hunden som fick CK var Kenestra ? Hon var sist in i ringen och fick BIR rosetten rakt av..väldigt mysko men men.
Det känns bra att inte championhanarna var på plats för de hade förmodligen inte fallit domaren i smaken. Gissa om det varmt, Ryda är en bakugn när solen gassar.
Skitskoj att träffa en massa kändisar var det förståss!



I går stack Jean o jag till Stockholm och lämnade Denya och hon hade Gyller med sig så nu är det livat i huvudstaden kan jag tänka. Det är i och för sig tomt här hemma utan de där två busungarna men det blir nog kanoners för Gyller.
För Denya var det så klart ett kärt återseende med sin älskade matte..och Ninja.
Vi var hemma vid halv två i natt och sommarnätterna i Sverige är ljuvliga.
Det är tvunget att byta dygnsrytm för hundarnas skull.



Emma o Arthur är ju kära i varandra så de kan inte riktigt låta bli varandra trots att det är så varmt och långa tungor under päronträdets skugga blir det.








Ja det var lite updates om veckan som gått, i morgon är ju ingen vanlig dag så då får Jean slita sig ifrån jobbet fem minuter när han kör förbi och ta en glass ihop med födelsebarnet.
so long nu skall jag på match!