customers

torsdag 30 december 2010

2011

Det är åter igen dags att lägga ännu ett år bakom mig/oss. Som alla andra år var 2010 fyllt med hundar, vänner, hårt arbete och ömsom vin o ömsom vatten och massor av snö precis som förra året.

Mitt minne har blivit aningen sämre men jag skall försöka rita lite på fri hand vad som hänt under 2010.









Som jag skrev efter förra nyårsafton hade vi under 2010 ett viloår ifrån valpar, jag vet att det var tråkigt men har vi tur föds det valpar redan i februari och en senare kull framåt höstkanten.



Jag fyllde 40 det minns jag väl även om jag helst vill glömma själva åldern men jag känner inte av det ett dugg. Så jag vill passa på att tacka min vänner för uppvaktningen och bland annat den här klänningen som gör mig hur lycklig som helst!! Tack Ni e bäst!



Vi fick en resa utav släktingarna och eftersom vi åkte iväg vill jag tacka Jessica som tog hand om hundarna. Älskade jessica Tusen Tack för att vi lever på samma planet...

Utav Jean o Stina fick jag en helg med bara Åtto o Maira på hotell, såå mysigt.

Så nu känns det skönt att det är tio år tills nästa gång jag fyller år.




Utställningar har vi varit på och det finns ju en del höjdpunkter. Världsutställning i Danmark i gott sällskap och många fina placeringar. Vi har varit sparsamma på de Svenska utställningarna men där vi var gick det bra så klart. Agata o Aroma blev champions..Kobe vann Svensk Vinnarutställning mitt hjärta slår en frivolt när jag tänker på den dagen.
Han är i väldigt god form just för tillfället och han har protesterat och gnällt en del när han fått stanna hemma så jag har lovat honom massor 2011.

Titlarna som var intressanta och som man gärna vill vinna, vann vi.. Svensk Vinnare, Norsk Vinnare, Nordisk Vinnare, Nordisk Juniorvinnare o VDH sieger Rostock.

Kenestra har varit fantastiskt duktig i år och jädrar vad stolt jag är! Jag har en del att skicka in o få reggat.
Kah likaså, han e amazing..han ger oss många skratt den grabben och jag glömmer aldrig när gatubarnet sa att han såg ut som en tik..jag dör vad kul, de där ungarna.

En annan rolig unge är Ängla som ritat ett så fint julkort på Gusten.
Tack för alla härliga julkort, så nu passar det in att jag tackar lite.
Malin för att du grejat hemsidan!
Alla fodervärdar för att ni tar hand om våra hundar, Melanie för växelhem åt Arthur.
Jessica igen..
Gabbi för att du tänkt o tyckt åt mig när jag själv inte kunnat!
Stina för att du fixar hundarna när det är weekend o för att du håller fyset igång.
Sedan alla Magnuslundare för att ni ger det bästa till de bästa.
Sedan grundarna till Spotify som jag inte kan leva utan och gör städningen lite roligare.
Sist men inte minst Daddy o Adel som verkligen håller mig fokuserad med alla upptåg!
Sedan har vi brukshundarna också..så duktiga och de gör mig så stolt och jag lovar att den dagen ni blir Lydnadschampions kommer ni att märka det. Det är dags att uppmärksamma er!
Planer finns det en del.
Vi planerar en valpträff i Stockholm i februari där vi skall prova på lite nytt. Alla är välkomna men eftersom vi har en drös i Stockholmstrakten passar det perfekt. Det skall födas en babyboy alldeles där i faggorna MEN om morsan till ungen lugnar ner sig lite och har halskydden på o låser släden kanske vi hinner i början av februari.
Beroende på domare blir det ev. en träff i Vara den 7 Maj men vi får se. Party är efterfrågat o då kanske vi skulle satsa på Ransäter..förslag o lite festhjälp efterfrågas i så fall.

MH kommer att ordnas för de som ännu inte gjort o jag räknar med två heldagar i skogen, ingen behöver anmäla sig jag vet vilka ni är och hör av mig eftersom jag vet att alla vill vara med.

En ny hane kommer snart att presenteras på hemsidan och det känns spännande och roligt så klart.

Nyårslöften finns det massor, sedan om det blir av det vet jag inte förrän nästa år men det tror jag nog.
Bla att skriva här på Happenings oftare för usch vad klagomål jag har fått.
De löften jag satte upp för 2010 uppfyllde jag iallafall lätt som en plätt.

Jag avslutar nu med lite blandade citat ifrån M & M
Gott Nytt 2011 Nu kör vi så det ryker, love you all!