customers

söndag 16 januari 2011

SEXTON DAGAR

In på det nya året har redan gått och jag hatar fortfarande vintern och kan lixom inte se ljuset i tunneln, pust. Är det inte skitsnö är det snorhalt och är det inte snorhalt är det svinkallt.

Det var ju utställning i Göteborg förra helgen och två internationella sådana också. På lördagen skulle Cesar vara där så det var fullkomlig kaos timlånga köer osv, är det nu i efterhand som någon ansvarig måste säga Oj vi tänkte inte på det! Han är onekligen poppis den mannen.

Hur som helst gick ju utställningen som den skulle cert till rätt hundar och sådär. Action Packs Hera vann tikklassen och blev BIR stort Grattis! Daddy blev bästa hane o BIM med Cert o Cacib.
På söndagen var det stiltje på mässan så parkeringar i överflöd och denna dag blev Daddy bästa hane och Gusten andra bästa hane de stod kvar själva på linjen, coolt! med cert o cacib!




Tikklassen vanns av Diddi och det var ju ännu coolare o båda med Cert o Cacib o Daddy har ju vanan inne men för Diddi var My Dog första gången, så hon behövde träna lite på lördagen för att smascha på söndagen, Tack Tack lilla Diddi!
Stort Grattis till Matte Lisbeth!

Jag har fått foton på både Gusten o Diddi men jag har inte tillåtelse att titta på dem annat än i miniatyrer så då vågar jag absolut inte lägga in dem här!



Maira har varit lite skröplig men är helt återställd och surfar runt här på isbanorna och hon blir aldrig för gammal för att lära sig nya saker, i nästa inlägg kommer hon.

I övrigt har ju massor hänt som vanligt och det är hundra knyck men när jag slappar en stund så kollar jag ju på film och det allra bästa är ju naturfilmerna så klart..the never ending story..
I går tog jag mig tid sent som bara den och kollade på Timothy Treadwell som tillbringade månader om året tillsammans med Grizzlybjörnar, oftast helt ensam.
Det smyger 35 000 björnar runt knutarna där borta, aj aj aj och jag som har björnskräck hur som helst så har han filmat sig själv o "sina" älskade björnar ända fram tills de åt upp honom! De hittade både honom o flickvännen i magen på en bamse och han filmade även då men man såg inget just då utan hörde bara. Helt klart sevärd även om han var lite rudis eller inte?



Avslutar dagen med årets skönaste bild på en som borde ha slädförbud!
Här kommer Gabbi efter Hundarna!


som jag alltid säger Kör så det ryker!