customers

söndag 9 maj 2010

NR 21 I ORDNINGEN

VI GRATULERAR MAGNUSLUNDS LIMITED EDITION APPLE "AROMA"

till ett Svenskt Championat! (To be continued)





Nu börjar vi från början så det inte blir rörigt.
Debutanten för dagen var Åke som förutom att han hade namnsdag även blev BIR-valp blev väl passande i dubbel bemärkelse? Till saken hör att han var faktiskt redig och skötte sig bra för att vara så liten och första gången. Nu är det bara att köra så det ryker..











Här kollar han in var husse är någonstans och då kan man nästan dela sig på mitten, gullunge.


Da Gangsta var också med som för dagen var aningen bakhög,



och självklart ljudhög.

Han fick en etta i juniorklass o CK o blev tredje bästa hane! Vad duktig han är kennelpojken!



August fick en slätt etta o andra bästa Öppenklasshane

som de lubbar de där två.



Det räckte inte hela vägen fram för Alva men jag tror det vänder nu och här är ett headshot som inte går av för hackor.









Kenestra blev bästa tik och hon avskyr att stå still men fullkomligt älskar att springa och det är härligt när benen kan ta en hur långt som helst, som i eftermiddag har hon agerat bergsget i Uddevalla och som jag ropat och att behöva se på när fartdåren leker högst upp på toppen i full fart totalt uppe i sitt spår gjorde mig hjälplös och på vägen ner blundade jag !




Så därför kommer det två bonusbilder på M. Andersson X 2 in action





Vi fick Hpuppfödargruppen som bestod av Daddy, Kenestra, August o Aroma alltså fyra olika kombinationer med följande kritik:

"En jämn grupp av hög kvalite. Kraftiga benstommar,mycket bra rasdetaljer, Mycket massa och benstomme. Alla individer är välgående och ett grattis till ett fint avelsarbete."

TACK ALLA för en bra dag, TACK cimarron Jessica o Martin för fina bilder..
Ja det var allt ifrån ett svinkallt LARV 2010, tur att hundarna höll oss varma.
Veckan som gått har verkligen varit berg o dalbana och jag vänjer mig aldrig! Det är härligt att se och känna engagemanget, goda råd och värmande hälsningar ifrån familjen Magnuslund, de blir framförda!
Vi har lagt en av tikarna på röntgenbordet och det såg bra ut men man vet ju aldrig..
Amanda har varit på MH o bra jobbat Annelie!
Denya har varit på ett riktigt häftigt läger, jag inväntar foton.
Wotan har tävlat och gjorde det bra, Kah har också tävlat och brallat loss kungligt. (I love you guys)
Wotan var på läger förra helgen.
Undrar om inte Nettan också varit på läger?
Vad grymma ni är som totalt regerar på den fronten.
och när jag ändå ställer mig lite undrande kanske någon vet när i helvete det skall bli varmare?

Fram till nästa gång, klä på er varmt o håll i hatten.