customers

onsdag 19 maj 2010

ELITSERIEN

WOTAN och JESSICA klarade lydnadsklass tre och stod som nummer ett på pallen med 261,5 poäng i söndags, så gött så fantastiskt roligt..Han ingår därmed i elitserien!! Göööött


DENYA och HELENA är också i elitserien men provade på lite spår och de blev uppflyttade till högre klass med 492, 75 poäng och detta trots att de nollat framförgående!
De stod som nummer två på pallen! Gööött

Det finns bara tre Cane Corsos i hela Sverige som har presterat på den nivån och är så bra så de blivit uppflyttade att få tävla i ELIT-klass och det är:
MIX, DENYA och WOTAN och jag är uppfödare åt alla tre, det känns fint.
De är ju i och för sig Utställningschampions också men de titlarna bleknar faktiskt i förhållande till detta. Jag tror att även de som inte kan ett skit lydnad förstår vilken träning, kontakt, samarbete, hjärna mm som ligger bakom detta. DET ÄR STORARTAT tjejer!
Nettan, Helena o Jessica om ni bara visste vad stolta vi är!




Söndagen avslutade vi med en fotbollsmatch, vi tog Åtto med oss och åkte och kollade på Stina när hon spelade, aldrig fel med en maskot. Stina brassade in det avgörande målet från mittlinjen och det var assnyggt. Åtto älskar när jag tjoar för han tror nämligen att han har vunnit något då och blir alldeles upprymd.

Jag skulle ju ha lite bloggsemester pga av skitdator, mailbyte, mobilbyte och tidsbyte men sånt här går ju lixom inte att vänta med!

Så till en helt annan filur som också kan få en att blekna, The Spirit of Daddy som idag har gjort om kennelpojkens läsglasögon till en tandställning!
Han råkade glömma dem hemma när han åkte till jobbet och han har redan påtalat i telefonen hur svårt han har att läsa utan dem. (ja ja tjöta)
Se det framför er när han kommer hem och skall läsa sporten och han frågar var han lagt dem och jag plockar fram dem i tandställningsformat och frågar -är det dessa du letar efter?
Daddy kommer att titta på honom med sneda ögon och uttrycka sig ungefär så här:
Amen du ser la lika bra med en tandställning elle... han e så dryg den där skitungen. Jag skrattar på mig vad roligt!

vink vink smiley smiley!! Förresten skrev jag att jag är stolt?