customers

onsdag 16 december 2009

NORDISKA VINNARE 2009 i HELSINGFORS

SÅDÄRJA nu var Nordisk vinnarutställning 2009 avklarad och det var la gött!

En resa till Helsinki igen och i år var det samtidigt som som Stockholm så valet var enkelt, Finland var viktigare.
Vi åkte tillsammans med Malin o Christoffer och hade det väldigt gött, två julbord och lite annat smått och gott. Malin o jag höll oss ifrån snapsarna och det är därför vi är så bra!

Resultatet blev att Kenestra numera kan titulera sig som

SUCH NUCH FINUCH Nv-07, 08, 09, Finv-09, KBHV-09, NordV-08, NordV-09 C.I.B NORDUCH Magnuslunds Kenestra After Eight. Redig tös den där!

(just nu chattar Lille Malin med mig så plupp säger det ibland och jag vänjer mig aldrig vid det ljudet)

På lördagen blev Kenestra Finsk vinnare-09 och brorsorna kom tvåa o trea.
På söndagen vann Wotan hanhundsklassen och blev Nordisk vinnare med Cert o Cacib precis vad han behövde för framtiden för när han tar sitt sista cert kommer det rassla till.
Så Kenestra fick byta brorsa i Bir o Bim denna gång. Kah blev andra bästa hane och det fick la gå för huvudsaken är att det går till familjen!





Han blev klädd till en Jul-hund och höll duktigt i sin BIR-rosett.



Kolla här nu hur han tänker, han är ju så smart...

Hmm vilken fin har jag vunnit den?

Vad skall man ha den till?




Samma som jag vann på brukshundsklubben eller?


Så kommer då segerskrattet på slutklämmen..ha ha ha det gjorde vi bra!




Tack Malin, Christoffer o Kah för sällskapet, fem härliga dagar och lycka till med snygga tjejen i veckan.
Tack som vanligt till Jessica som håller ställningen här hemma och låter mig ta en GT i lugn o ro!

STORT GRATTIS till Nordjv Zhulu, Nordv Kobe, Nordv Rocko för amazing kids!
Skrev jag att det rasslar till nästa gång?