customers

söndag 27 december 2009

6 CHAMPIONAT o en VINTERGATA

I Moheda satt de sista certen för radarparet Amy o Wotan och eftersom de hade lite sparade ifrån utlandet så hörde iallafall jag att det rasslade till, att det skulle bli båda på samma dag var kanske inte nödvändigt men väl önskvärt. Det innebar alltså att Jessica hade två CHAMPIONS med sig hem igår.

Nu skall vi se vad hon nedanför heter:



SUCH NUCH AMY









Den här gubben heter alltså.

SUCH NUCH FINUCH NORDUCH NORDV-09 LP1 Magnuslunds Limited Edition Wotan







GRATTIS ALLA INBLANDADE

Vägen till Moheda var snörik och långsam men väl på plats var det perfekt o snabbt avklarat.

Vi var ett glatt gäng Magnuslundare som slöt upp som vanligt. Unico Lotta har fått blodad tand och brinner för utställning så hon o Åsa var också på plats! Marco var i bra form och det skall bli roligt att följa honom 2010!!

Domare var totalt okänd vilket var BRA, det märktes på anmälningsantalet 29 st.

Öhh kolla alltid hur domaren har dömt förut innan ni anmäler nästa gång...ett tips eller så ring mig för jag vet. ha ha ha ha ha

Perfekt underlag och jag måste säga att jag är förvånad över alla dessa tvåor och alla unghanar som rörde sig bäst åkte bara rakt ut, lite knepigt men så kan det vara.

Kenestras topline var inte bra så okey då, för mycket julbord o för lite pump för oss båda så det tar jag. Ja ja nog om detta här nedan är iallafall min alldeles egna VINTERGATA här finns ingen annan någonsin bara hundarna o jag..Lyxigt va?













Men nu höll jag ju på att glömma att spillevinken var med i går också (alltså han nedan) och så hårt som vi tränat inför detta. han e inte något strulig alls men han fick iallafall very promissing och blev BIM-valp..jädra skitunge. Buteo Roads Solo Dea blev BIR-valp. Grattis till er!





Grandma Marsipan kan inte hejda sig och brötar loss i snön med ynglingarna.





Daddy o Marsipan yr runt....
















Så annars gick julen fint och jag älskar att det är snö och rent och hundarna har det mycket roligare i snön. Vi har en liten grå pärla som också virvlar runt i snön i full kareta, urgullig.

Nu vill jag bara att detta året skall vara över så att man får ta nya tag.