customers

torsdag 31 december 2009

GOTT NYTT ÅR

Så har det äntligen blivit hög tid att säga bye bye till 2009 och blicka framåt och entusiastiskt välkomna 2010. Ett nytt år med massor av förväntningar. Innan dess vill jag som vanligt summera lite av året 2009 och som vanligt dela med mig av viktiga happenings oavsett art.



Om vi tittar på utställningsåret 2009 så började det på My Dog där Kibibi blev champion och slutade i Moheda där Amy & Wotan höll fanan högt och blev Champions de också.



Svensk Vinnarutställning 2009 gick i Malmö och på grund av Python prinsens hastiga insjuknande hade vi ingen möjlighet att vara på plats och visa upp Kenestra, Kobe, Amir och en till vilket ledde till viss besvikelse men vad är väl en bal på slottet.

Vi hade möjlighet att följa bedömningen via mobilen och om ni bara visste vilket Hallelujah moment det blev när Magnuslunds Kafele Kah vann och blev Svensk Vinnare 2009!!
De Svenska Magnuslundarna är ensamma med den titeln..





Då kan vi kanske summera alla viktiga titlar samtidigt nu så vi har gjort det också, Magnuslundarna har representerats på ALLA titelutställningar i Norden och vunnit Kah drog på sig Sv-09, DanskV-09, NorskV 09, KBHV-09; Kenestra KBHV-09, NorskV-09, FinskV-09 NordiskV-09, Wotan NordiskV-09 så det går i släkten helt klart...

Nya Champions i år blev:

Kah (multichampion)

Kenestra (multi champion)

Kibibi SUch

Wotan SUch NUch FinUch NORDuch

Amy SUch NUch

Adel SUch

Att Kobe blev Veteran World Winner i Bratislava behöver jag inte orda så mycket om.

En drös med Cert o Cacib har också regnat ner, bra jobbat!

Sedan första delen av mitten kommer det tråkiga som är en del av livet.
Lucifera tackade för sig här på jorden, ännu vid ganska gott mod men ändå inte hon var gammal det lilla sparvögat och henne har vi mycket att tacka för.
Vi fick lämna Python till hundhimlen, vilket jag än i dag inte har kommit över han var så mycket i vårt liv och att behöva sakna en familjemedlem på det viset tär på krafterna.

När man ställer saker i relation till varandra så vet jag idag med facit i hand att på hundfronten kan det aldrig bli värre, jag har redan gått igenom det och det som inte dödar det härdar så sant så sant, så go for it, the show must go on.
Jag miste avelsmöjligheten på tre av mina importtikar mycket möda och stort besvär men det kostar att ligga på topp. Här måste man blicka framåt.

Några veckor senare födde Denya efterlängtade valpar vilket jag är evigt evigt tacksam för. Tack Denya o Helena...igen o igen o igen. Vi har en The Spirit of Daddy som passar i kostymen.

Även det var omtumlande och alldeles underbart på en och samma dag!





Valpar som fötts under året kom i April och i Oktober, härliga busungar, jag är jättestolt!
Planerna för 2010 har skapats redan i år och det kommer vara lite hårdare än tidigare år.

Valpplaner inför 2010 finns inga alls ännu, tyvärr jag måste andas lite, jag har tre veteraner som behöver mig varav en riktigt ålderstigen dam vid namn Maira hon blir 12 i April och mår lika bra som hon alltid gjort, fortfarande lika morgonpigg och aldrig vare sig stel eller på dåligt humör och stjärnklar blick och klockren i tanken men man vet aldrig och jag vill att hon skall få ett perfekt 2010 med massor av oss och egentid.

Sedan har jag en familj som behöver mig också och som alltid får stå till sidan för hundarna och gör det utan att gnälla. Därför är valpplanerna långt borta, det skall ju bli perfekta busungar också eller hur?
Det är en världsutställning på gång med Party o sammankomster så klart.
MH o Röntgen tar tid så det får bli extra många.
Valpar för mig är ett heltidsjobb i tio veckor så det går bara inte.

Däremot ser jag fram emot att ha tid att åka och lukta på uppfödarkompisarnas istället.


Som vanligt kommer det en massa foton som trillar ner i mailen det är alltid lika roligt och en dag som denna har jag tömt mobilen två gånger pga alla härliga sms, jag hoppas dessutom att Telia skärper sig med min internetuppkopplig under 2010!
Något annat jag lärde mig under 2009 var att spela chack jätteroligt! Dock tidsödande och kräver lite skärpa.



Så till sist vill jag först och främst tacka alla Magnuslundare med hussar och mattar för att ni som alltid förvaltar era hundar på ett ypperligt vis. Att ni håller kontakt och vet vad ni har för hund.
Jag vill också tacka Malin för att hon fixar hemsidan.
Jessica, Tack som vanligt för allt jag hoppas att många av er valpköpare får tillfälle under året att träffa henne.
Hoppsan nu höll jag på att glömma nyårslöften för det finns några stycken och det är inte att sluta röka denna gången heller utan att spela chack all ledig tid och göra det riktigt jävla bra.
GOTT NYTT ÅR ALLA VÄNNER